Slavíme 20 let s vámi! Jak se MARF posunul a kam směřuje?
Dvacet let uteklo jako voda a spolu s oslavami významného milníku přichází čas nových vizí a bilancování. Co vše se za ty léta ve firmě událo, co nás čeká a jak vlastně vznikl nápad založit MARF?
PŘÍBĚH VZNIKU: JAK MARCEL FUJCIK ZALOŽIL FIRMU V LOŽNICI
Marcel pracoval léta v reklamních agenturách, sbíral zkušenosti a nahlédl do zákulisí dění firem působících v reklamě a marketingu. Jednoho dne ale dospěl do bodu, kdy už se ve firmě neměl kam posouvat. A protože měl Marcel hlavu plnou nápadů a vizí, které jako řadový zaměstnanec nemohl uplatnit, rozhodl se jít svou vlastní cestou.
Všechno začalo v Marcelově ložnici. Koupil si domů řezací plotr a začal tvořit grafiku a polepy. Když zakázek začalo přibývat, rozhodl se k významnému kroku - založení firmy MARF. Všechnu práci nejprve zastal sám, později zaměstnal několik externistů. Když začala firma růst, přibral do týmu stálé zaměstnance – prvním byl Jiří Dostalík, který ve firmě ušel kus cesty.
JAK VZNIKLA NAŠE NEZAMĚNITELNÁ GRAFIKA?
Máme rádi nevšední, originální a neotřelý design, který se liší od konkurence jako Země od Marsu. Naši klienti se tomu divili a říkali: „Vy jste jako z Marsu!” Přemýšleli jsme o tom a řekli si – něco na tom bude! Marcel s Petrem Olszowym dali hlavy dohromady a vznikla báječná myšlenka – ztvárnit náš kreativní svět reklamy jako planetu MARF. Petr se pustil do práce a záhy spatřila světlo světa naše nová planeta, MARF Hory a jejich obyvatelé Marťani.
MARF ČASOMETR
Náš hvězdný tým
Naše úžasné zaměstnance nám obvykle přihraje sám osud. A musíme přiznat, že se vždycky trefí do černého!
Marcel, majitel a zakladatel MARF
Marcel je člověk velkých cílů a plánů. Neustále vymýšlí, jak firmu posunout vpřed a jak to na naší planetě MARF udělat nám, Marfťanům, ještě krásnější. Rád se obklopuje lidmi a jeho silnou stránkou je obchod a vztah s klienty. A když zrovna nepracuje, tak fotí. Nejraději se objektivem rozhlíží po krajině krásných Beskyd, nebo se nad nimi vznáší dronem, aby získal ty nejlepší záběry do kalendáře MARF. Kromě fotografování má ještě další velkou vášeň, a tou je sběratelství – sbírá staré fotografické přístroje, především české výroby, historické pohlednice Beskyd a lego Star Wars. Propadl také pinballu Star Wars, který máme v odpočinkové zóně. U hry tráví skoro každou volnou chvilku, a tak není divu, že má z celé firmy nejlepší skóre.
Lada Urbánková, produkce
19 let u MARF
Lada provází MARF téměř od samého počátku. Je typický workoholik, který nikdy neodchází od rozdělané práce. MARF se pro ni stal za ta léta srdeční záležitostí. S láskou pečuje o naše klienty i o vozový park, komunikuje s dodavateli, naceňuje zakázky. Nezastaví se ani ve „volné chvilce”. Mezi levotočivým a pravotočivým carvingovým obloukem zvládne odpovídat na maily a dohánět resty. Stará se také o to, aby byla každá zakázka bez chybičky – než jde reklama do tisku, zkontroluje grafiku i pravopis.
Dalibor Hellebrant, IT a projektový manažer
14 let u MARF
V MARFu má Dalibor pod palcem IT a projektové řízení. Stará se o to, aby všechny projekty byly dotažené v termínu a v prvotřídní kvalitě. S Marcelem se seznámil na podivné fotografické akci Nokturna, kterou sám vymyslel a pořádal. Slovo dalo slovo a v dalším rozhovoru už pokračovali na pohovoru v MARFu. Firma se v té době rozvíjela a potřebovala vlastního zkušeného programátora, kterým Dalibor na každý pád je. Miluje extrémní toulání se po Beskydech a všechny šílené závody – B7, LH24, Barbarian Race a Mad Race. Na Mad Race dokonce zlákal celou firmu. Dalibor je týmový hráč a především člověk, na kterého se můžeme kdykoliv spolehnout.
Tomáš Franta, aranžér
10 let u MARF
Pokud potřebujete polepy na auto, Tomáš s vámi vyřídí celou zakázku od A do Z. Dohodne detaily, připraví kalkulaci, pošle originální návrhy a zařídí kompletní realizaci. Na pohovor na místo aranžéra si do MARFu odskočil v polední pauze. Marcela zaujaly vymodelované postavičky, které ručně vyráběl, a hned si padli do oka. Na místo aranžéra jsme nemohli sehnat lepšího a kreativnějšího člověka. Postupem času Tomáš tvorbu figurek vyměnil za ruční výrobu dřevěných lamp s neobyčejnými motivy. A to je vlastně dobře. Nikdy totiž nevíte, kdy si namíchnutý kolega udělá vaši voodoo panenku. S Tomovou precizností a pečlivostí by jistě nešlo o žertík, ale o plně funkční „zařízení“.
Lucka Kukučková, grafik
8 let u MARF
Lucka je kreativní duše s nevyčerpatelnou fantazií. Baví jí animace, fotomontáže, retuše, kresba, malba, sazba textu, příprava tiskovin a návrhy obalů. Lucka miluje výzvy a neobyčejné projekty, při kterých může uplatnit své originální nápady. Ráda si hraje s výseky, skládáním či technologií. Těší jí každá dobře odvedená práce a spokojený klient. A když je klient spokojený, teprve tehdy Lucie nasedá na motocykl za svého muže a spolu odjíždějí do západu slunce, kde je svět oděný romantikou a vůní benzínu. Popravdě si nejsme jistí, jestli jsme Lucii, našeho malého smíška, někdy viděli v jiné, než v dobré náladě?
Jindra, programátor
6 let u MARF
Jindra je hlava našeho IT týmu. Díky němu jsou všechny weby vyladěné do posledního detailu a všechny funkce šlapou jako švýcarské hodinky. Naše uši a hlasivky se už smířily s tím, že má Jindra okolo všeho řečí jako holič o sobotě. Každý web totiž musí probrat ze všech stran a najít odpovědi na své otázky. Jeho koníčkem je hlavně programování, kterého si v MARF užije dost a dost. Pokud zrovna nesedí před monitorem, vyráží na kolo, nebo chytí letadlo a objevuje krásy celého světa.
Eliška, online marketing
6 let u MARF
„Ona sice s internetovým marketingem nemá zkušenosti, ale naučí se to.“ S těmito slovy nám v době, kdy jsme nutně hledali markéťáka, doporučili do týmu Elišku. Dali jsme jí šanci. Když si týden po nástupu v tramvaji zlomila nohu, bylo nad slunce jasnější, že to pro ni bude velká výzva. Na měsíčním home office dokázala, že je velká bojovice, a vytřela všem zrak. I přes všechny překážky a rány osudu se všechno naučila. Dnes je Eliška eso divize oddělení marketingu, kterému neunikne žádný detail. Jen na jedno si všichni musíme dávat pozor... S Eliškou se zásadně nekomunikuje, dokud v sobě nemá ranní kafe. Jinak je to na vlastní riziko!
David Stejskal, produkční a marketér
6 let u MARF
David má úžasnou schopnost vidět věci v širších souvislostech a svými nápady dokáže vyrazit dech nejen klientům, ale také celému týmu. A tím nemyslíme nápady typu „musí to být hotovo do zítřka“. Od toho máme jiné kolegy. Jako produkční a marketér navrhuje kompletní marketingové strategie pro nové i stávající klienty. Než přišel do firmy, natáčel a stříhal videa pro televizi Polar. V té době ho oslovil Marcel, který potřeboval natočit jednu akci. David s Marcelem se během natáčení natolik sladili, že mu Marcel okamžitě nabídl místo střihače videí. David se dlouho nerozmýšlel a místo přijal. Dnes se specializuje především na produkci a marketing.
Táhneme za jeden provaz
Jsme parta týmových hráčů, kteří táhnou za jeden provaz nejen na půdě firmy. Na teambuildingu často vznikne spousta báječných nápadů a plánů, které klienty ohromí. Pracovat s čistou hlavou a s partou báječných lidí, kteří srší nápady, se prostě vyplatí.
CO SE CHYSTÁ NOVÉHO?
Nezastavujeme a jedeme dál
MARF planetu momentálně obývá 20 Marfťanů. Naše vesmírná rodina se ovšem brzy rozroste o nové programátory, markeťáky a grafiky. Plánujeme totiž velké věci a vy můžete být u toho. Z regionální firmy se brzy vyšvihneme na reklamní agenturu s celorepublikovou působností a komplexním portfoliem služeb. Všechny marketingové služby od A do Z můžete mít pod jednou střechou. Od vstupní analýzy, přes tvorbu webu, vytvoření firemní identity až po online i offline marketing. Svištíme kupředu rychlostí světla a těšíme se na nové výzvy!
Připravujeme nové prostory
Naše klienty si rádi hýčkáme. Stejně tak i celý náš tým, protože nejlepší nápady vznikají v kreativním a komfortním prostředí. Naše legendární oranžové budovy proto čeká další vylepšení. Letos se pustíme do rekonstrukce garáže, kde vznikne nová aranžovna. Díky tomu budou moci aranžéři realizovat polepy vašich vozů za každého počasí.


V dalších letech propojíme obě budovy MARF prosklenou chodbou a dopřejeme si větší kousek pohodlí. Za deště a vánice už nás neofoukne, když poběžíme za Daliborem a Marcelem, nebo oni za námi. V budově MARF 1 jsou zasedačky, kanceláře vedení a týmu produkce. V budově MARF 2 má své zázemí „výroba” – grafici, IT, marketéři. Aby zůstali při práci stále kreativní, v podkroví je odpočinková zóna s hernou. Kluci s holkama si to občas natřou v kulečníku nebo fotbálku. Žhavou zábavou je také legendární Pinball Star Wars.