Příprava firemní identity pro Rainbow Run
„Úkol zněl jasně – vymyslet zajímavé logo, vytvořit web s registračním systémem a postarat se o pár dalších věcí. Hned jsme se pustili do práce a pro Rainbow Run vytvořili kompletní firemní identitu. Teď vám můžeme ukázat, co všechno takový úkol obnáší a jak jsme se s ním popasovali.“
![]()
Pár slov o nás
V rámci reklamní agentury MARF poskytujeme už od roku 2002 komplexní služby v oblasti reklamy. Vytváříme loga, fotíme, natáčíme, připravujeme online i tištěnou reklamu a zabýváme se také tvorbou kompletní firemní identity – právě jako v případě Rainbow Run.
Pár slov o Rainbow Run
Festival plný barev a sportu. Tak by se dal ve zkratce popsat Rainbow Run, celosvětově proslulá běžecká akce, která se už několik let koná i v Ostravě. Pár ročníků se uskutečnilo také v Brně nebo Ústí nad Labem. Účastníci se mohou pravidelně těšit na běžecké závody rozdělené do několika kategorií a bohatý doprovodný program. Nechybí samozřejmě prachové barvy, kterými jsou závodníci kompletně zasypáni. Akce je charitativní a část výtěžku vždy pomáhá těm, kteří zatím v životě tolik štěstí neměli.
Co jsme pro Rainbow Run vytvořili?
Logo
Cílem bylo vytvořit atraktivní a originální logo. Na prvních skicách a návrzích pracovalo hned několik grafiků. Návrhy jsme potom představili klientovi, který si vybral pár favoritů. Ty jsme pak na základě připomínek doladili, převedli do počítačové podoby, doplnili ručně psaným textem a navrhli barevné provedení. Použité barvy znázorňující duhu pak se pak objevují ve všech tištěných i online materiálech.
„S logem jsme si opravdu pohráli. Věnovali jsme se mu celkem 51 hodin. Výsledek už můžete posoudit sami.“
![]()
Webové stránky a mobilní aplikace
Pro klienta jsme vytvořili webové stránky s responzivním designem a vlastní administrací. Grafiku webových stránek jsme tvořili na míru, v souladu s firemní identitou a požadavky klienta.
„Díky vlastní administraci webu může klient provádět jakékoli úpravy stránek zcela samostatně, bez naší pomoci.“
![]()
Vytvořili jsme také jednoduchou aplikaci pro mobilní telefony na systému PepiApp, aby měli návštěvníci „v kapse“ program akce a mohli online dostávat od pořadatele rychlé zprávy o dění. Součástí aplikace byl i tzv. Fotobox pro sdílení fotek z akce na sociálních sítích s vodoznakem Rainbow Run a patřičnými hashtagy.
Tiskoviny
Graficky jsme zpracovali veškeré tiskoviny potřebné k propagaci akce, získávání sponzorů a k samotnému závodu. Samozřejmostí bylo i zajištění kvalitního tisku.
„Celkem jsme navrhli víc než 15 druhů tiskovin a tiskli jsme přes 25 000 kusů propagačních materiálů.“
![]()
Velkoformátový tisk
Aby se Rainbow Run dostal do povědomí co nejvíce lidí, nemohli jsme zapomenout na tisk velkoformátových materiálů. Navrhli jsme vlajky, plachty, fotostěnu, orientační cedule nebo roll upy a všechno jsme následně nechali vyrobit.
„Připravili jsme grafiku a nechali jsme vyrobit 6 billboardů, 6 rollupů, 11 bannerů, 3 fotostěny, 4 vlajky.“
![]()
Reklamní a dárkové předměty
Pro Rainbow Run jsme vytvořili originální dárkové a reklamní předměty, které obdržel každý běžec v rámci startovního balíčku. Součástí balíčků byly buttony, trička s potiskem, šňůrky na krk, kelímky, náramky, klíčenky nebo podkolenky.
„Nechali jsme vyrobit 8 650 triček, 100 propisek, 1 000 náramků, 2 000 buttonů, 900 balónků, 2 000 vratných kelímků NickNack, 500 šňůrek na krk, 5 000 brýlí.“
![]()
Polepy aut
Klient si přál vyrobit polepy aut. Měl přitom jasnou představu o jejich vzhledu. Důležité bylo, aby byl vzhled nadčasový a nevycházel z grafiky, která je pro každý ročník odlišná. Navrhli jsme proto neutrální polepy s logem a barvami, následně jsme zajistili tisk a naši aranžéři se postarali o samotné polepení vozidla.
„Na ozdobu aut jsme zvolili kombinaci potištěné fólie a magnetického loga, které jsme umístili na boční dveře.“
![]()
Foto a video z akce
Nechyběli jsme samozřejmě ani „na místě činu“. Celou akci jsme nafotili a natočili – nejen ze země, ale za pomocí našich dronů také ze vzduchu. Video jsme následně sestříhali a doplnili hudbou, kterou si vybral klient.
„O rok později jsme natočili přes 1 258 minut materiálu ze země i ze vzduchu. Videa byla uveřejněna do 3 dnů od skončení akce. Zhlédnutí a sestříhání záběrů nám v našem týmu zabralo cca 150 hodin.“ Celkový počet zhlédnutí: cca 50 500.“
Co o spolupráci s námi říká klient?
Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.
Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích a že to s námi táhne už 5 let.
Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run