Začínáte s uceleným marketingem? Víme, co budete potřebovat.
Nechcete, aby váš byznys stagnoval, ale naopak ho toužíte posunout na další úroveň? Ucelený marketing pomůže s obojím. Tedy pokud je správně a kvalitně pojatý. Podívejte, co k tomu budete potřebovat.
Kvalitní – a úspěšný – marketing představuje ucelený systém mnoha aktivit, které jsou ve vzájemné symbióze. A každé z nich je třeba věnovat náležitou péči.
Podobnou, jakou byste věnovali kompletní rekonstrukci domu. Můžete si vyladit interiér do dokonalosti, ale pokud nemáte dostatečně zateplenou fasádu nebo vám skrz střechu protéká voda, tak se časem vlhkost změní v plíseň a ten vymazlený obývák bude znehodnocený.
K vysněnému bydlení zkrátka potřebujete schopné zedníky, elektrikáře, klempíře, střechaře a další šikuly, kteří svou část provedou kvalitně a ve finále bude vše fungovat.
Jak toho dosáhnete?
Můžete se spolehnout na vlastní šikovnost a realizovat vše svépomocí. Můžete si pro každou činnost zajistit specialistu. Nebo se domluvíte s firmou, která se o vše postará, a vy tak nemusíte nic řešit. Stejně jako naši klienti, kterým poskytujeme komplexní marketingový servis.
Co ucelený marketing zahrnuje?
- Firemní identitu
- Grafický design
- Webové stránky
- Lepenou reklamu
- Venkovní reklamu
- Reklamní předměty
- Foto a video
Reklamní agentura v Ostravě nabízí kompletní marketingový servis
V naší reklamní agentuře v Ostravě zajišťujeme full servis, protože jednotlivé propagační aktivity jsou spojené nádoby, které tvoří jeden velký celek. Veškerý marketingový potenciál naplníte pouze tehdy, když precizně sladíte všechny jeho složky.
Pojďme si je blíže představit.
1. Firemní identita
Začněme trošku ze široka. Možná jste si všimli, že dnes je mezi lidmi bez rozdílu věku a pohlaví hodně populární tzv. tepláková móda, kdy se nejen na výlety, ale i do města chodí v mikině, pohodlných kalhotách, teniskách a s kšiltovkou.
Jak tento trend souvisí s firemní identitou? Zdánlivě nijak, ale s trochou představivosti nám poslouží jako názorný příklad toho, proč je tak důležitá.
Firemní identita jako módní policie
Představte si, že na ulici míjíte dvě osoby. Která z nich by na vás působila lépe?
První, od hlavy až k patě sladěná v jedné značce, ve stejné barvě a s totožnými motivy, nebo druhá, která má křiklavě červenou čepici Nike, tmavě modrou mikinu Adidas, zelené tepláky Under Armour a na nohou bílé Pumy?
I když třeba tento styl není úplně váš šálek kávy, tak musíte uznat, že ten první outfit působí lépe. Stylově. Je totiž ucelený, sladěný a člověk, který ho nosí, si očividně dal záležet na tom, jak vypadá, a nepodcenil jediný detail. Zatímco ten druhý na sebe pravděpodobně bez velkého přemýšlení naházel to, co mu zrovna přišlo pod ruku, a možná i nevědomky dává okolí najevo, že mu je vcelku jedno, jak vizuálně působí navenek.
A o tom firemní identita je.
Abyste působili stylově a jednotně.
Filozofie, hodnoty a způsoby komunikace
Firemní identita (často uváděná pouze jako CI, což je zkratka anglického výrazu corporate identity) označuje soubor pravidel, na základě kterých firma vystupuje nejen vůči svým zákazníkům a dodavatelům, ale také interně vůči zaměstnancům. Jak se to projevuje?
Firemní identita definuje barvy, které firma používá nejen v logu, ale také na všech materiálech, které opouštějí tiskárny a e-mailové schránky.
Říká, jak a kde je možné použít logo nebo jaké písmo mohou reklamní materiály obsahovat.
Určuje také, jestli má společnost svým klientům tykat nebo vykat, zda je jazyk v e-mailové komunikaci, na sociálních sítích, promo materiálech apod. spisovný a odborný, či naopak uvolněný a přátelský.
Nesourodá firemní identita může zákazníky zmást
Korporátní identita tak umožňuje jednotné vystupování firmy napříč všemi kanály a na všech úrovních. Díky tomu zákazníci přesně ví, jak vypadají a působí propagační materiály firmy, takže každou reklamu, příspěvek nebo newsletter od ní ihned identifikují. Bez celistvé CI však každý zaměstnanec reprezentuje společnost jen podle vlastního uvážení, což může působit nesourodě a zákazníky to snadno zmate.
Proto by všechny marketingové aktivity měly vycházet z firemní identity. Jen v takovém případě bude mix celistvý, sourodý a efektivní.
2. Tvorba webových stránek
Lidová šuškanda je sice stále fajn, ale bez webových stránek to už dneska opravdu nejde. A ne jen tak ledajakých. K úspěchu na internetu potřebujete pěkné, rychlé, uživatelsky přívětivé a pro mobily i vyhledávače optimalizované stránky. Celkové grafické pojetí webu a použité barvy i font písma by měly v ideálním případě vycházet z firemní identity.
3. Grafický design
Máte jen jednu šanci udělat první dojem. Proto je potřeba nalézt cestu, jak vyjádřit firemní hodnoty v grafické podobě, abyste zaujali pěkně zpracovanou vizitkou, bannerem, letákem nebo katalogem. Základem úspěchu je kreativní logo, které by mělo – stejně jako výsledné produkty – respektovat korporátní identitu.
4. Lepená reklama
Nejen on-line světem pohlcen jest člověk – a to samé platí i pro marketing. Každý z nás občas odtrhne oči od monitoru nebo displeje. V reálném světě jsme denně vystaveni nepřebernému množství vizuálních podnětů, kterým můžeme, ale nemusíme věnovat svou pozornost. Proto v uceleném marketingovém mixu nesmí chybět lepená reklama, díky které budete vidět na autě, ve výloze nebo na cedulích.
5. Venkovní reklama
Ze stejného důvodu doporučujeme nepodcenit i starou dobrou venkovní reklamu. Světelná reklama, billboardy nebo reklamní vlajky a plachty představují stále velmi efektivní způsob, jak o sobě dát vědět. A naše reklamní agentura v Ostravě zajistí nejen návrhy, ale i výrobu těchto předmětů.
6. Reklamní předměty
Reklamní předměty jako propisky, diáře, trička nebo kšiltovky ve firemních barvách a s logem společnosti sice nejsou alfa a omega marketingu, ale můžete s nimi podpořit svou identitu.
7. Foto a video
Na internetu – a zejména sociálních sítích – na nás působí mnoho různých vlivů, které soupeří o naší pozornost. V dnešní době zaujmete především živou a dynamickou prezentací, vedle které zblednou klasické textové příspěvky závistí. Proto je vhodné doplnit marketingový mix o akční videa nebo kvalitní fotografie.
Začněte s uceleným marketingem ještě dnes
Chcete maximalizovat své šance na úspěch? Nechte si v naší ostravské reklamní agentuře zpracovat firemní identitu, ať všechny vaše marketingové aktivity mohou být celistvé, sourodé a efektivní. Kontaktujte nás.