Ostrava na ShopCampu! Kdo nás vykolejil a kdo mile překvapil?
ShopCamp – už 11 let pořádaná akce na pražském ČVUT. O téhle konferenci jste už možná slyšeli, takže se radši podíváme na pár highlightů, které jsme s kolegyní Veronikou na akci zažily. Prozradíme vám, kdo nás svým názorem vykolejil, a kdo nás příjemně překvapil a pobavil. E-commerce a marketing jsou nekonečný vesmír otázek a odpovědí, ale díky ShopCampu jsme si mohly na pár z nich aspoň posvítit. Chtěli byste nahlédnout do zákulisí naší cesty? Podívejte se na naše Instagram reels.
Atmosféra, neformální setkání a networking
Atmosféra byla příjemná. A co teprve ty snacky a vychlazené pití na každém rohu! Viděli jste někdy tolik dobrot na jednom místě? Stánky partnerů praskaly ve švech, rozdávaly produkty zdarma (já jsem nemohla minout Notino, Veronika se zase zamilovala do kávy u stánku LeadHub) a mezi kávovými pauzami jsme navázaly hned několik nových kontaktů. Vizitky létaly vzduchem a mám pocit, že od návratu mi mobil vibruje nonstop... asi čas otevřít LinkedIn.
4 top přednášky, které nás uchvátily
Některé speakery jsme znaly, jiné jen z doslechu, s ostatními jsme se seznámily až v samotném přednáškovém sále. Všichni přednášející nám předali skvělá know-how, příklady z praxe a jedinečné pointy, které se jen tak nedozvíte. Samozřejmě je nám líto, že se neumíme rozdvojit nebo roztrojit, abychom mohly být na všech přednáškách a workshopech současně. Proto vám níže vypíšeme pouze 4 přednášky, ačkoli děkujeme i všem ostatním!
Martin Kudrna a Jan Coufal (CEO a founder, Bikero.cz)
O tom, že je důležité správně zacílit na svou cílovou skupinu (a tedy "Jak je důležité míti Františka"), jsme věděly už dávno. Ale způsob, jakým nám kluci z Bikero.cz předali svůj příběh, nás dostal. Lehce nekorektní humor, ukázka konkurenčního videa, a pak jejich vlastní promo, kde si zahrál nejen CEO, ale i někteří zaměstnanci.
Co jsme si z přednášky odnesly za myšlenku? Nesnažte se být značkou PRO VŠECHNY! Raději najděte svého Františka. O cílové skupině jsme vám už jednou psali také my, připomeňme si to: Kdo je vaše cílová skupina? Tipy, jak stanovit správnou cílovou skupinu pro vaše online kampaně
Radka Breitzetelová a Aneta Abelová (CMO, Leadhub & Performance and AI Manager, VUCH)
Jakmile jsme se zaposlouchaly do přednášky Radky a Anety, úplně jsme zapomněly na zápisky do deníčku. Z těch všech astronomických čísel nám sice trochu šla hlava kolem, ale takovým tím hezkým způsobem. Značku VUCH asi znáte, hlavně dámy s vášní pro puntíky. My s obdivem tleskáme, protože vyšvihnout se od roku 2015 až do dnešních čísel – a to hlavně díky E-MAILINGU – to je prostě svatý grál marketingu! Klobouk dolů a díky za inspiraci. Jako marketingová agentura si odnášíme další skvělý příběh a všechny tipy rozhodně začneme implementovat i my. Jistojistě!
Daniel Kvíčala & Radim Uher (DVA MLUVČÍ)
Tihle dva to mají v malíku. Bavili nás drsným marketingovým humorem a ukázali, jak se dostat na vrchol, a to i přes marketingovou nevěru (jak tvrdil Daniel). I když se nemohl dostavit osobně, spolu s Radimem předvedli online show, o kterou jsme rozhodně nechtěli přijít. Co nás ale vykolejilo? Paretovo pravidlo prý neplatí! Podle jejich výzkumu není 80:20 tak úplně pravda. Malé firmy by měly zapomenout na remarketing (alespoň dočasně) a radši sázet na novou akvizici, dokud je z čeho brát.
Petra Pacáková (CEO s duší markeťáka, Dotidot)
Petru jsme do té doby neznaly, což byla určitě velká škoda. Její přednáška o PPC reklamě byla plná užitečných tipů.
- Zjistily jsme například, že cílit reklamu na tržby a zisk zároveň je kontraproduktivní – vždy byste měli mít jen jeden cíl.
- A také, že v XML feedu je klíčová informace o marži, protože bez toho to prostě nefunguje.
- A co je hlavní, markeťák (ať už interní nebo z agentury) by měl být v úzkém kontaktu s nákupčím, aby věděl, na co cílit a kdy toho má být dostatek na skladě.
Máte e-shop? Tohle bude fungovat v roce 2025
Na závěr pár klíčových bodů, které se nám vryly do paměti jako hřebík do dřeva. Co si odnášíme za hlavní myšlenky?
- Rok 2025 bude o automatizaci – jak jinak!
- Sázejte na AI nástroje – než vás předběhne konkurence.
- Personalizace bude hrát prim – zákazníci budou chtít nabídky šité na míru jejich potřebám.
- Psychologie v marketingu – nezapomínejte, že zákazníci chtějí být pochopeni.
A co zůstává pořád stejně důležité? Naslouchejte zákazníkům a řešte jejich problémy, ne svoje. Nabídněte jim pomocnou ruku a ukažte, že jim rozumíte. Summa summarum, potvrdilo se nám, co jsme tušily. Propojení marketingových nástrojů má obrovskou sílu a přináší výsledky. Pokud nevíte, jak na to, nezoufejte – od toho jsme tady my. Agentura není influencer, ale tým profesionálů, co má pevné zázemí a funguje tak trochu jako chobotnice – zvládá všechno najednou.
Chcete jednu takovou marketingovou chobotnici? Těšíme se na spolupráci!