Získejte maximum z Vánočních kampaní: 9 tipů, jak na vánoční reklamy
Vánoce se kvapem blíží – nepromeškejte skvělou příležitost, jak navýšit prodeje na vašem e-shopu. Ze správně nastavené vánoční kampaně můžete snadno získat až 50 % ročních obratů. Zjistěte, kdy začít s vánoční reklamou a jak na marketing před Vánoci.
1. Plánujte hned po létě
Vánoční nákupy začínají mnohem dříve než v listopadu a prosinci. S plánováním vánoční reklamy začněte už v říjnu. Vymyslet kvalitní strategii, obsah i grafiku zabere klidně i několik týdnů. Pokud chcete nasednout na první vlnu předvánoční nákupní horečky, spusťte testovací kampaně už na konci října nebo na počátku listopadu.
2. Využívejte data z minulých let
Pokud chcete ze svých kampaní vytěžit maximum, nestřílejte naslepo. Použijte data ze svého účtu Google Analytics a zjistěte, které vánoční kampaně fungovaly v minulých letech. Úspěšnými kampaněmi se inspirujte a vylaďte je v letošní sezóně k dokonalosti.
Co vše se dozvíte z dat v Google Analytics?
- Kdy začala sezóna
- Které produkty byly nejprodávanější
- Ve kterém období byly nákupy největší
- Které reklamy měly největší úspěch
- Kdo nakupoval nejvíce (pohlaví, věk, bydliště…)
- Z jakých zařízení zákazníci nakupovali nejvíce
Jakmile získáte všechna data, hned budete vědět, jestli cílit spíše na ženy či muže, jakým zařízením přizpůsobit formát reklamy, kdy spustit první vánoční kampaně a mnohem více.
3. Přizpůsobte grafiku i texty
S univerzálním textem a grafikou, které používáte po většinu roku, si ve vánočních kampaních rozhodně nevystačíte. Reklamy, které vám dlouhodobě přináší zisky, nemusíte před Vánocemi vypínat. Vytvořte raději speciální vánoční reklamy s poutavou grafikou a údernými texty.
Doplňte do textu či do grafiky také důležité informace, jako je:
- Doba doručení
- Vánoční slevy
- Doprava zdarma
- Dárek k objednávce (vzorky, mini balení nebo třeba reklamní předměty)
- Dárkové balení
- Limitovaná vánoční edice
- Originální vánoční dárek
Dokonalá grafika vánočních reklam přitáhne pozornost a navodí sváteční atmosféru. Mezi typické vánoční barvy patří červená, zelená, zlatá, stříbrná a bílá, které evokují sváteční atmosféru a přitahují pozornost. Použít je můžete na pozadí, v textech nebo rámečcích. Zapojit můžete také vánoční motivy, jako jsou sněhové vločky, hvězdy, svíčky, zvonky nebo vánoční stromečky. Využijte je v bannerech, na webu nebo na sociálních sítích. Důležité je, aby byla grafika konzistentní na všech online platformách (sociální sítě, web, e-maily, PPC reklamy atd.).
TIP: Vsaďte na ikonické prvky! Pamatujete si reklamu na Kofolu? Kdo by ne. Roztomilá holčička a prasátko se zlatým zubem jsou dodnes nezapomenutelnými symboly. Tvůrci vsadili na jednoduchost a opakováním těchto postav si získali naše srdce. Máte i vy něco podobně originálního? Využijte tento zapamatovatelný prvek ve svých kampaních a zůstanete v paměti svých zákazníků.
4. Optimalizujte a vyšperkujte web
Jste připraveni na zvýšenou návštěvnost e-shopu? Ujistěte se, že se váš web rychle načítá a je optimalizovaný pro mobilní zařízení. Dlouhé načítání webu či produktů může řadu zákazníků odradit. Poraďte se se svým IT specialistou, jak předejít potížím.
V předvánočním období vyšperkujte kromě online kampaní také grafiku vašeho e-shopu. Rozhodně nemusíte překopávat celý vizuál, stačí drobné úpravy, jako je přidání úvodního vánočního banneru, sněhových vloček do pozadí nebo třeba přidání vánoční čepice na logo. Fantazii se meze nekladou. Nabídněte zákazníkům výjimečný zážitek z nákupu, aby se na váš e-shop nebo web chtěli vracet znovu a znovu.
5. Nepropásněte Black Friday a Cyber Monday
Black Friday a Cyber Monday se i v České republice dostaly zákazníkům pod kůži jako období nákupů, které mají spojené s výhodnými akcemi a slevami. Velká část zákazníků s nákupy vyčkává na tato významná data. To pro vás znamená jediné – datum 25. listopadu (Black Friday) a 28. listopadu (Cyber Monday) nabízí obrovskou příležitost pro zvýšení prodejů.
Mějte připravené speciální kampaně na Black Friday a Cyber Monday doplněné o časově omezenou nabídku. Ta může zahrnovat dopravu zdarma, dárek k objednávce nebo třeba slevu na vybrané produkty či celou objednávku.
6. Nezapomeňte na remarketing
Zalovte s pomocí cíleného remarketingu ve známých vodách a oslovte potenciální zákazníky, kteří…
- Nakoupili na vašem e-shopu
- Navštívili váš e-shop, ale nenakoupili
- Vložili zboží do košíku, ale nenakoupili
- Sledují váš Facebook či Instagram
Pokud máte vysokou návštěvnost převyšující 10 000 návštěv měsíčně, zaměřte se spíše na konkrétní publikum – zvolte mezi zákazníky, kteří u vás nakoupili, návštěvníky, kteří vložili produkt do košíku, nebo zobrazili produkt. Menším e-shopům s menší návštěvností se v remarketingu vyplatí cílit spíše na širší publikum – nastavit tedy můžete všechny kategorie potenciálních zákazníků, kteří vás sledují či navštívili e-shop, ale nenakoupili.
7. Pošlete newsletter
Využijte svou databázi kontaktů a rozešlete žhavé novinky newsletterem. Informujte své zákazníky o vánočních akcích, slevách nebo třeba dopravě zdarma. Poslat můžete také tipy na originální vánoční dárky z vašeho e-shopu.
Pokud přihlášení k odběru novinek zatím na svém e-shopu nemáte, rozhodně neváhejte a začněte sbírat kontakty. Výměnou za přihlášení k newsletteru můžete nabídnout odměny ve formě slevy na první nákup, stažení e-booku zdarma nebo jiné zákaznické benefity. Odběratelé newsletteru mají obvykle nejvyšší konverzní poměr ze všech zdrojů návštěvnosti vašeho internetového obchodu. Obvykle už u vás nakoupili, vaše produkty či služby dobře znají a rádi nakoupí znovu.
8. Analyzujte a optimalizujte
Pravidelně analyzujte výkon reklamních kampaní (PPC, sociální sítě, e-mailing atd.). Samozřejmostí by mělo být A/B testování nových kampaní, textů nebo cílení. Výsledky kampaní a testů minimálně jednou za týden vyhodnoťte a poté kampaně optimalizujte. Krátkodobé kampaně nebo kampaně s vysokým rozpočtem optimalizujte denně.
Pokud zaznamenáte, že se vaše kampaně výrazně zhoršily (např. pokles CTR, růst CPA nebo pokles konverzí), zasáhněte okamžitě, abyste minimalizovali ztráty. Pravidelnou optimalizací kampaní získáte ze své investice maximum a omezíte zbytečné výdaje.
9. Nebuďte na online kampaně sami
Suplujete po večerech PPC specialistu, správce sociálních sítí, grafika, copywritera, specialistu e-mailingu či markeťáka? Připravit kampaně, které vám budou vydělávat a přivedou na váš e-shop nové platící zákazníky, vyžaduje spoustu času a zkušeností. Každý přešlap vás bude stát spoustu peněz. A co hůř, můžete přijít o zákazníky, které vám přetáhne mazanější konkurence!
Mějte po boku zkušený marketingový tým MARF, který se postará o nastavení úspěšných a ziskových vánočních kampaní. Jsme jediná reklamní agentura na Ostravsku, která se specializuje jak na online marketing, tak na offline reklamu. Kombinací offline a online kanálů vytěžíte z vašich kampaní maximum.