Blog

Získejte maximum z Vánočních kampaní: 9 tipů, jak na vánoční reklamy

Vánoce se kvapem blíží – nepromeškejte skvělou příležitost, jak navýšit prodeje na vašem e-shopu. Ze správně nastavené vánoční kampaně můžete snadno získat až 50 % ročních obratů. Zjistěte, kdy začít s vánoční reklamou a jak na marketing před Vánoci

Ilustrace megafonu s ikonami sociálních sítí na oranžovém pozadí

1. Plánujte hned po létě

Vánoční nákupy začínají mnohem dříve než v listopadu a prosinci. S plánováním vánoční reklamy začněte už v říjnu. Vymyslet kvalitní strategii, obsah i grafiku zabere klidně i několik týdnů. Pokud chcete nasednout na první vlnu předvánoční nákupní horečky, spusťte testovací kampaně už na konci října nebo na počátku listopadu. 

2. Využívejte data z minulých let

Pokud chcete ze svých kampaní vytěžit maximum, nestřílejte naslepo. Použijte data ze svého účtu Google Analytics a zjistěte, které vánoční kampaně fungovaly v minulých letech. Úspěšnými kampaněmi se inspirujte a vylaďte je v letošní sezóně k dokonalosti. 

Co vše se dozvíte z dat v Google Analytics?

Jakmile získáte všechna data, hned budete vědět, jestli cílit spíše na ženy či muže, jakým zařízením přizpůsobit formát reklamy, kdy spustit první vánoční kampaně a mnohem více.

3. Přizpůsobte grafiku i texty

S univerzálním textem a grafikou, které používáte po většinu roku, si ve vánočních kampaních rozhodně nevystačíte. Reklamy, které vám dlouhodobě přináší zisky, nemusíte před Vánocemi vypínat. Vytvořte raději speciální vánoční reklamy s poutavou grafikou a údernými texty

Doplňte do textu či do grafiky také důležité informace, jako je:

Dokonalá grafika vánočních reklam přitáhne pozornost a navodí sváteční atmosféru. Mezi typické vánoční barvy patří červená, zelená, zlatá, stříbrná a bílá, které evokují sváteční atmosféru a přitahují pozornost. Použít je můžete na pozadí, v textech nebo rámečcích. Zapojit můžete také vánoční motivy, jako jsou sněhové vločky, hvězdy, svíčky, zvonky nebo vánoční stromečky. Využijte je v bannerech, na webu nebo na sociálních sítích. Důležité je, aby byla grafika konzistentní na všech online platformách (sociální sítě, web, e-maily, PPC reklamy atd.).

TIP: Vsaďte na ikonické prvky! Pamatujete si reklamu na Kofolu? Kdo by ne. Roztomilá holčička a prasátko se zlatým zubem jsou dodnes nezapomenutelnými symboly. Tvůrci vsadili na jednoduchost a opakováním těchto postav si získali naše srdce. Máte i vy něco podobně originálního? Využijte tento zapamatovatelný prvek ve svých kampaních a zůstanete v paměti svých zákazníků.

 

Ilustrace otevřeného dárku

4. Optimalizujte a vyšperkujte web 

Jste připraveni na zvýšenou návštěvnost e-shopu? Ujistěte se, že se váš web rychle načítá a je optimalizovaný pro mobilní zařízení. Dlouhé načítání webu či produktů může řadu zákazníků odradit. Poraďte se se svým IT specialistou, jak předejít potížím. 

V předvánočním období vyšperkujte kromě online kampaní také grafiku vašeho e-shopu. Rozhodně nemusíte překopávat celý vizuál, stačí drobné úpravy, jako je přidání úvodního vánočního banneru, sněhových vloček do pozadí nebo třeba přidání vánoční čepice na logo. Fantazii se meze nekladou. Nabídněte zákazníkům výjimečný zážitek z nákupu, aby se na váš e-shop nebo web chtěli vracet znovu a znovu.

5. Nepropásněte Black Friday a Cyber Monday

Black Friday a Cyber Monday se i v České republice dostaly zákazníkům pod kůži jako období nákupů, které mají spojené s výhodnými akcemi a slevami. Velká část zákazníků s nákupy vyčkává na tato významná data. To pro vás znamená jediné – datum 25. listopadu (Black Friday) a 28. listopadu (Cyber Monday) nabízí obrovskou příležitost pro zvýšení prodejů. 

Mějte připravené speciální kampaně na Black Friday a Cyber Monday doplněné o časově omezenou nabídku. Ta může zahrnovat dopravu zdarma, dárek k objednávce nebo třeba slevu na vybrané produkty či celou objednávku. 

6. Nezapomeňte na remarketing

Zalovte s pomocí cíleného remarketingu ve známých vodách a oslovte potenciální zákazníky, kteří…

Pokud máte vysokou návštěvnost převyšující 10 000 návštěv měsíčně, zaměřte se spíše na konkrétní publikum – zvolte mezi zákazníky, kteří u vás nakoupili, návštěvníky, kteří vložili produkt do košíku, nebo zobrazili produkt. Menším e-shopům s menší návštěvností se v remarketingu vyplatí cílit spíše na širší publikum – nastavit tedy můžete všechny kategorie potenciálních zákazníků, kteří vás sledují či navštívili e-shop, ale nenakoupili. 

7. Pošlete newsletter

Využijte svou databázi kontaktů a rozešlete žhavé novinky newsletterem. Informujte své zákazníky o vánočních akcích, slevách nebo třeba dopravě zdarma. Poslat můžete také tipy na originální vánoční dárky z vašeho e-shopu.

Pokud přihlášení k odběru novinek zatím na svém e-shopu nemáte, rozhodně neváhejte a začněte sbírat kontakty. Výměnou za přihlášení k newsletteru můžete nabídnout odměny ve formě slevy na první nákup, stažení e-booku zdarma nebo jiné zákaznické benefity. Odběratelé newsletteru mají obvykle nejvyšší konverzní poměr ze všech zdrojů návštěvnosti vašeho internetového obchodu. Obvykle už u vás nakoupili, vaše produkty či služby dobře znají a rádi nakoupí znovu. 

8. Analyzujte a optimalizujte

Pravidelně analyzujte výkon reklamních kampaní (PPC, sociální sítě, e-mailing atd.). Samozřejmostí by mělo být A/B testování nových kampaní, textů nebo cílení. Výsledky kampaní a testů minimálně jednou za týden vyhodnoťte a poté kampaně optimalizujte. Krátkodobé kampaně nebo kampaně s vysokým rozpočtem optimalizujte denně. 

Pokud zaznamenáte, že se vaše kampaně výrazně zhoršily (např. pokles CTR, růst CPA nebo pokles konverzí), zasáhněte okamžitě, abyste minimalizovali ztráty. Pravidelnou optimalizací kampaní získáte ze své investice maximum a omezíte zbytečné výdaje.

9. Nebuďte na online kampaně sami

Suplujete po večerech PPC specialistu, správce sociálních sítí, grafika, copywritera, specialistu e-mailingu či markeťáka? Připravit kampaně, které vám budou vydělávat a přivedou na váš e-shop nové platící zákazníky, vyžaduje spoustu času a zkušeností. Každý přešlap vás bude stát spoustu peněz. A co hůř, můžete přijít o zákazníky, které vám přetáhne mazanější konkurence

Mějte po boku zkušený marketingový tým MARF, který se postará o nastavení úspěšných a ziskových vánočních kampaní. Jsme jediná reklamní agentura na Ostravsku, která se specializuje jak na online marketing, tak na offline reklamu. Kombinací offline a online kanálů vytěžíte z vašich kampaní maximum.

CHCI ROZJET MARKETING

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

Spolupracujeme s MARFem od roku 2012 a jejich profesionalita, rychlost a nápady byly opět potvrzeny při našem nejnovějším projektu – autoškoly. Nechtěli jsme autoškolu tuctovou, ale jasnou značku se vším všudy! Začali jsme od základů, od rychlých operativních konzultací, některé probíhaly mailem, jiné osobně, až jsme vypracovali firemní identitu – jasné, dobře čitelné a zapamatovatelné logo, webové stránky, polepy vozidel a další reklamní služby, jaké si jen dokážeme představit. ZA NÁS SUPER VÝSLEDEK!!! ...bo nemáme rádi čučkaření...

Ing. et Ing. Karel BLECHA, MOA
Jednatel

Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. Po dobu naší spolupráce s firmou MARF s. r. o. byly všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

Spolupráce naší firmy s marketingovou agenturou MARF představuje klíčový prvek naší strategie marketingu a růstu. Po téměř dvouleté spolupráci můžeme s jistotou říci, že tato spolupráce přináší významné výhody a příležitosti pro naši firmu a značku ASB. Klíčovým faktorem je kvalita jejich práce. Od grafického designu přes obsahový marketing až po sociální média, agentura dodává materiály a kampaně vysoce profesionální úrovně, které oslovují naši cílovou skupinu a přinášejí vynikající výsledky. Jejich tým odborníků je dobře obeznámen s nejnovějšími trendy a technikami v oblasti marketingu, což nám umožňuje vytvářet strategie a kampaně na nejvyšší úrovni. Komunikace s týmem agentury je efektivní a transparentní. Jsou vždy ochotni naslouchat našim nápadům a zpětné vazbě, zároveň však přichází s vlastními inovativními nápady a řešeními. Celkově jsme s dosavadní spoluprací s marketingovou agenturou MARF spokojeni. Jejich profesionalita, kreativita a ochota naslouchat našim potřebám nám poskytují jistotu, že jsme s partnerem, na kterého se můžeme spolehnout, a těšíme se na budoucí spolupráci.

Ing. Jiří Grulich
Jednatel společnosti

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.