Co je to logomanuál a proč je dobré ho mít?
Logo je neodmyslitelnou součástí vaší firemní identity. Je to grafický symbol, který si zákazníci spojí s vaším brandem, produkty a službami. Proto by měl mít jednotný vzhled - ať už ho použijete na webu, na obalech produktů, vizitkách nebo na polepech aut. Jednotnou podobu loga na všech materiálech jistí logomanuál. Co to je a proč ho potřebuje i vaše firma?
Co je grafický logomanuál?
Logomanuál je jednoduchý návod, který říká, jak zacházet s firemním logem. Obsahuje několik pravidel, díky kterým bude vzhled loga jednotný, ať ho použijete kdekoliv. Zabrání také nevhodnému užívání loga, jeho degradaci a znehodnocení.
Co obsahuje logomanuál?
- Základní variantu loga
- Jednobarevnou variantu
- Černobílé provedení loga
- Inverzní barvy
- Barevné schéma
- Ochrannou zónu
- Minimální velikost loga
- Zakázané užití loga
- Ukázky použití na propagačních, reklamních a firemních předmětech (polepy aut, vizitky, web apod.)
Proč je dobré mít logomanuál?
Grafické materiály nemusí zpracovávat vždy jeden a tentýž člověk. Obzvlášť větší firmy spolupracují s více grafiky. Zatímco jeden profík zpracovává vizuál webu, druhý připraví tištěné materiály, vizitky a letáky. S logem navíc nemusí pracovat pouze profesionální grafik. Může se stát, že si logo vyžádá vaše IT oddělení, marketéři nebo obchodní partneři.
Bez jednotného logomanuálu může logo vypadat pokaždé jinak. To ve výsledku tříští brand a kazí celkový dojem.
I profesionální grafik potřebuje vodítko, jak s logem správně pracovat. Nespoléhejte na jeho intuici. Nevhodně zvolené pozadí, špatná kombinace barev, hůře čitelná velikost písma… To vše degraduje symbol vaší firmy. Opravy nejednotné grafiky vyjdou mnohdy dráž než vytvoření jednoduchého logomanuálu.
TIP: Posíláte své logo ke zpracování lidem, kteří nepatří mezi profesionální grafiky? Odešlete místo souboru s logem pouze logomanuál, ze kterého si uživatelé logo stáhnou. Budete mít větší jistotu, že manuál nezahodí bez otevření.
Logomanuál a korporátní identita
Logomanuál otevírá cestu k vlastní corporate identity (firemní identitě). Jednotná korporátní identita sjednotí firemní kulturu, komunikaci navenek i uvnitř firmy, vizuální styl i marketingou komunikaci. A to je báječný způsob, jak se odlišit od konkurence a vytvořit hvězdnou firemní image, kterou si zákazníci zamilují.
Rádi vám pomůžeme vytvořit logomanuál nebo rovnou celou firemní identitu. Pojďme to probrat u kafe.