Aktuality

3 trendy pro webdesign v roce 2025: Minimalismus, AI a zážitek uživatele

Sekce: Vše

  1. Máte taky pocit, že dnes jde v grafice webu navrhnout skoro cokoliv?
  2. Zdá se vám, že trendy ve webovém designu jsou každý rok tak trochu stejné?
  3. Potřebujete pomoct s grafikou webu, protože si nevíte rady a nevyznáte se v tom?

Odpovědi na předchozí otázky seřazeny v jejich pořadí:

(Ze školy už víme, že za c je vždycky správně!)

webdesign

I přes to, že lze ve webovém designu použít téměř jakýkoliv styl a rozložení prvků (otázka 1), není od věci si o nastupujících trendech (otázka 2) něco říct a zároveň se nad nimi zamyslet, případně si některé položit do souvislostí a zvážit, zda některé nejdou tak trochu proti sobě.

Před tím vším ještě bude spravedlivé říct si, že trendy v grafice webu pro rok 2025 (a nebylo tomu jinak ani v předchozích letech) nebývají vždy všechny zcela nové. Mnohdy jde o připomenutí, že ten či onen postup je dobré (konečně) začít používat. Nebo alespoň mít o něm povědomí. Jindy jde o poskládání různých nástrojů, technik a postupů v souvislosti s vývojem chování uživatelů směrem k narůstající potřebě mít nejčerstvější informace kdekoliv a kdykoliv.

Pojďme si tedy projít několik témat týkajících se trendů ve webovém designu pro rok 2025, o kterých se již můžeme v online světě dočíst. Seřadili jsme je do třech hlavních okruhů:

Evegreeny

Jsou témata, týkající se predikcí pravidelně v každém roce. A jsou pokaždé zmiňovány právě proto, že mnohdy na ani jediné z nich není brán zřetel nebo není aplikováno nedostatečně.

1. Responzivní design a plynule měnící se velikosti prvků

V dnešní době téměř „nekonečný“ počet rozlišení neodpovídá ani tak na otázku, jestli mít web responzivní či ne, ale jestli jít jen formou breakpointů nebo tzv. fluidního designu. U ryze imageových či brandových webů je druhá cesta žádoucí a svědčí i o technologické vyspělosti tvůrců, jelikož při návrhu designu v nástrojích jako je figma se tento postup přímo nabízí.

2. Strukturovaný obsah

Absence záživného obsahu pro čtenáře i stravitelného pro roboty je stále bolestí mnoha internetových stránek. VŽDY strukturujte do nadpisů, podnadpisů, seznamů a kromě toho ideálně využivejte i HTML5 prvky.

3. Důraz na tvorbu zážitků zaměřených na uživatele

Pokud textový a vizuální obsah uživatelé přímo pohltí a vyvolají interakci, posíli to vztah mezi nimi a vaší značkou.

Grafický design

1. Minimalistický webdesign - tady a teď. A v trendech navždy!

Dnes už se nejedná ani tak o trend, jako spíše o nejjednodušší postup jak vyvolat v uživateli interakci. Nápadný vizuál, poutavé sdělení a jasná výzva k akci. Tečka.

2. Sebevědomá typografie

Kromě použití nadměrných velikostí v písmech zejména pro krátké hlavní claimy si pohrejte i s různou váhou případně zvažte použití doplňkového písma. Vhodná kombinace patkového s bezpatkovým ještě více upoutá pozornost.

3. Tmavé layouty

Nemusí se jednat pouze o výchozí stav. Nabídněte možnost tmavého módu stránek i jako možnost volby nebo automatickou změnu v závislosti na poloze a čase.

4. Trojrozměrné vizualizace, virtuální realita i nárůst využití animací k posílení zážitku

Není nad e-shop, který dovede nabídnout detailní prohlídku produktu ještě před nákupem. A možnost jej virtuálně umístit do reálného prostředí už dnes není žádné sci-fi.

5. Když už nevíte co by, je tu antidesign

Ryzí příklad preferencí poslední generace, která hodlá odmítat tradice, precizní zpracování, vítá asymetričnost a základní barvy.

Technologie

1. VUI (voice user interface)

Hlasoví asistenti se stávají neustále populárnější. Vyhledávání pomocí hlasu začalo již pár let zpátky ale odhaduje se, že v příštím roce se stane ještě relevantnější.

2. No-code aneb tvorba webu bez znalostí programování

Pro snížení nákladů při tvorbě webu a webdesignu a ušetření času na výrobu stránek je zejména toto právě tou optimální volbou. A i s touto možností vám dovedeme pomoci.

3. Udržitelný web

Navzdory všem možnostem, kterými můžeme web doplnit, je zřejmé, že výpočetní výkon potřebný pro zpracování a přenos takového množství dat je v rozporu se snahou snižování spotřeby energií. Téma udržitelného webu je tedy otázkou pro příští rok a v určitém segmentu návštěvníků může přinést plusové body.

4. Přizpůsobitelné uživatelské rozhraní

Personalizace je další možností, jak udržet uživatele na stránkách. Tím, že jim umožníte nastavit například rozložení prvků na stránce, zvýšíte uživatelsky zážitek a i šanci, že se na stránky vrátí.

5. Nezapomeňte na umělou inteligenci

Z hlediska grafického designu otevírá AI opravdu až téměř neomezené možnosti. Od rychlého naskicování až po generování grafických komponent či celých vizuálů. V samotném návrhu webu však může pomoci v řadě dalších disciplín zejména analytických.

6. Okamžitá aktualizace obsahu

Nejedná se o to, nenechat několik let na stránkách jedinou aktualitu Spustili jsme nový web. Jde o potřebu mít aktuální informace na více úrovních. Od reálné informace na dostupnost zboží díky vhodné integraci se systémy třetích stran až po potřebu nabízet uživatelům živý obsah, která vás bude vnímat jako někoho, kam si zajdou pro čerstvé novinky.

 

Chcete web, který zákazníky chytí a nepustí? Navrhneme vám webové stránky na míru, které budou nejen perfektně fungovat, ale i skvěle vypadat – prostě láska na první klik. Jdete do toho?

CHCI WEBOVKY NA MÍRU

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

Spolupráce naší firmy s marketingovou agenturou MARF představuje klíčový prvek naší strategie marketingu a růstu. Po téměř dvouleté spolupráci můžeme s jistotou říci, že tato spolupráce přináší významné výhody a příležitosti pro naši firmu a značku ASB. Klíčovým faktorem je kvalita jejich práce. Od grafického designu přes obsahový marketing až po sociální média, agentura dodává materiály a kampaně vysoce profesionální úrovně, které oslovují naši cílovou skupinu a přinášejí vynikající výsledky. Jejich tým odborníků je dobře obeznámen s nejnovějšími trendy a technikami v oblasti marketingu, což nám umožňuje vytvářet strategie a kampaně na nejvyšší úrovni. Komunikace s týmem agentury je efektivní a transparentní. Jsou vždy ochotni naslouchat našim nápadům a zpětné vazbě, zároveň však přichází s vlastními inovativními nápady a řešeními. Celkově jsme s dosavadní spoluprací s marketingovou agenturou MARF spokojeni. Jejich profesionalita, kreativita a ochota naslouchat našim potřebám nám poskytují jistotu, že jsme s partnerem, na kterého se můžeme spolehnout, a těšíme se na budoucí spolupráci.

Ing. Jiří Grulich
Jednatel společnosti

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. Po dobu naší spolupráce s firmou MARF s. r. o. byly všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Spolupracujeme s MARFem od roku 2012 a jejich profesionalita, rychlost a nápady byly opět potvrzeny při našem nejnovějším projektu – autoškoly. Nechtěli jsme autoškolu tuctovou, ale jasnou značku se vším všudy! Začali jsme od základů, od rychlých operativních konzultací, některé probíhaly mailem, jiné osobně, až jsme vypracovali firemní identitu – jasné, dobře čitelné a zapamatovatelné logo, webové stránky, polepy vozidel a další reklamní služby, jaké si jen dokážeme představit. ZA NÁS SUPER VÝSLEDEK!!! ...bo nemáme rádi čučkaření...

Ing. et Ing. Karel BLECHA, MOA
Jednatel

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.