3 trendy pro webdesign v roce 2025: Minimalismus, AI a zážitek uživatele
- Máte taky pocit, že dnes jde v grafice webu navrhnout skoro cokoliv?
- Zdá se vám, že trendy ve webovém designu jsou každý rok tak trochu stejné?
- Potřebujete pomoct s grafikou webu, protože si nevíte rady a nevyznáte se v tom?
Odpovědi na předchozí otázky seřazeny v jejich pořadí:
- Ano (bohudík a někdy bohužel).
- Částečně ano.
- Najměte si nás.
(Ze školy už víme, že za c je vždycky správně!)
I přes to, že lze ve webovém designu použít téměř jakýkoliv styl a rozložení prvků (otázka 1), není od věci si o nastupujících trendech (otázka 2) něco říct a zároveň se nad nimi zamyslet, případně si některé položit do souvislostí a zvážit, zda některé nejdou tak trochu proti sobě.
Před tím vším ještě bude spravedlivé říct si, že trendy v grafice webu pro rok 2025 (a nebylo tomu jinak ani v předchozích letech) nebývají vždy všechny zcela nové. Mnohdy jde o připomenutí, že ten či onen postup je dobré (konečně) začít používat. Nebo alespoň mít o něm povědomí. Jindy jde o poskládání různých nástrojů, technik a postupů v souvislosti s vývojem chování uživatelů směrem k narůstající potřebě mít nejčerstvější informace kdekoliv a kdykoliv.
Pojďme si tedy projít několik témat týkajících se trendů ve webovém designu pro rok 2025, o kterých se již můžeme v online světě dočíst. Seřadili jsme je do třech hlavních okruhů:
Evegreeny
Jsou témata, týkající se predikcí pravidelně v každém roce. A jsou pokaždé zmiňovány právě proto, že mnohdy na ani jediné z nich není brán zřetel nebo není aplikováno nedostatečně.
1. Responzivní design a plynule měnící se velikosti prvků
V dnešní době téměř „nekonečný“ počet rozlišení neodpovídá ani tak na otázku, jestli mít web responzivní či ne, ale jestli jít jen formou breakpointů nebo tzv. fluidního designu. U ryze imageových či brandových webů je druhá cesta žádoucí a svědčí i o technologické vyspělosti tvůrců, jelikož při návrhu designu v nástrojích jako je figma se tento postup přímo nabízí.
2. Strukturovaný obsah
Absence záživného obsahu pro čtenáře i stravitelného pro roboty je stále bolestí mnoha internetových stránek. VŽDY strukturujte do nadpisů, podnadpisů, seznamů a kromě toho ideálně využivejte i HTML5 prvky.
3. Důraz na tvorbu zážitků zaměřených na uživatele
Pokud textový a vizuální obsah uživatelé přímo pohltí a vyvolají interakci, posíli to vztah mezi nimi a vaší značkou.
Grafický design
1. Minimalistický webdesign - tady a teď. A v trendech navždy!
Dnes už se nejedná ani tak o trend, jako spíše o nejjednodušší postup jak vyvolat v uživateli interakci. Nápadný vizuál, poutavé sdělení a jasná výzva k akci. Tečka.
2. Sebevědomá typografie
Kromě použití nadměrných velikostí v písmech zejména pro krátké hlavní claimy si pohrejte i s různou váhou případně zvažte použití doplňkového písma. Vhodná kombinace patkového s bezpatkovým ještě více upoutá pozornost.
3. Tmavé layouty
Nemusí se jednat pouze o výchozí stav. Nabídněte možnost tmavého módu stránek i jako možnost volby nebo automatickou změnu v závislosti na poloze a čase.
4. Trojrozměrné vizualizace, virtuální realita i nárůst využití animací k posílení zážitku
Není nad e-shop, který dovede nabídnout detailní prohlídku produktu ještě před nákupem. A možnost jej virtuálně umístit do reálného prostředí už dnes není žádné sci-fi.
5. Když už nevíte co by, je tu antidesign
Ryzí příklad preferencí poslední generace, která hodlá odmítat tradice, precizní zpracování, vítá asymetričnost a základní barvy.
Technologie
1. VUI (voice user interface)
Hlasoví asistenti se stávají neustále populárnější. Vyhledávání pomocí hlasu začalo již pár let zpátky ale odhaduje se, že v příštím roce se stane ještě relevantnější.
2. No-code aneb tvorba webu bez znalostí programování
Pro snížení nákladů při tvorbě webu a webdesignu a ušetření času na výrobu stránek je zejména toto právě tou optimální volbou. A i s touto možností vám dovedeme pomoci.
3. Udržitelný web
Navzdory všem možnostem, kterými můžeme web doplnit, je zřejmé, že výpočetní výkon potřebný pro zpracování a přenos takového množství dat je v rozporu se snahou snižování spotřeby energií. Téma udržitelného webu je tedy otázkou pro příští rok a v určitém segmentu návštěvníků může přinést plusové body.
4. Přizpůsobitelné uživatelské rozhraní
Personalizace je další možností, jak udržet uživatele na stránkách. Tím, že jim umožníte nastavit například rozložení prvků na stránce, zvýšíte uživatelsky zážitek a i šanci, že se na stránky vrátí.
5. Nezapomeňte na umělou inteligenci
Z hlediska grafického designu otevírá AI opravdu až téměř neomezené možnosti. Od rychlého naskicování až po generování grafických komponent či celých vizuálů. V samotném návrhu webu však může pomoci v řadě dalších disciplín zejména analytických.
6. Okamžitá aktualizace obsahu
Nejedná se o to, nenechat několik let na stránkách jedinou aktualitu Spustili jsme nový web. Jde o potřebu mít aktuální informace na více úrovních. Od reálné informace na dostupnost zboží díky vhodné integraci se systémy třetích stran až po potřebu nabízet uživatelům živý obsah, která vás bude vnímat jako někoho, kam si zajdou pro čerstvé novinky.
Chcete web, který zákazníky chytí a nepustí? Navrhneme vám webové stránky na míru, které budou nejen perfektně fungovat, ale i skvěle vypadat – prostě láska na první klik. Jdete do toho?