Ostrava na ShopCampu! Kdo nás vykolejil a kdo mile překvapil?
ShopCamp - konference pořádaná již 11. rokem na pražské ČVUT. To už ale všichni víte, pojďme si říct několik zajímavostí, které jsme s kolegyní Veronikou na ShopCampu viděly. V článku vám také prozradíme, kdo nás svým tvrzením vykolejil a kdo naopak mile překvapil. Marketing a e-commerce sféra je zkrátka nekonečná černá díra plná otázek a odpovědí. Ale díky ShopCampu jsme si na to všechno mohly alespoň posvítit.
atmosféra, neformální setkání, workshopy
Atmosféry jsme nemohly nabažit. No uznejte sami, viděli jste někdy tolik výborného jídla a pití pohromadě?! Stánky vystavujících společností a kolegů praskaly ve švech, nabízely produkty zdarma k vyzkoušení (já jsem nemohla vynechat Notino a příjemná děvčata z Ecomailu, Veronika se zase zamilovala do produktů u SmartsUpp) a během kávových mezi-pauz jsme navázly smalltalky s účastníky a ano, prohodily si pár vizitek. Tohle bylo skvělé! Mám takový pocit, že bych si měla otevřít LinkedIn, protože mi od příjezdu domů brní v kapse mobil...
- fotku nás dvou s Veru
5 top přednášek, které nás uchvátily
Daniel Kvíčala & Radim Uher (DVA MLUVČÍ)
Tihle dva zkrátka ví, jak na to. Baví vás, nebojí se drsného marketingového humoru a především znají cesty, jak se dostat na vrchol. I přes nevěru, jak tvrdil Daniel. Co jsme si z přednášky odnesly? Tak především markeťácké info, že:
- pokud jste agentura, nabízejte audity zdarma (kolikrát máme opakovat, že lidi milují věci ZDARMA?!)
- pokud jste e-shop, mějte budget na placené reklamy a trpělivost (tu hlavně)
- když nemáte nápad, máte ... kulové (víte, že ČR je e-shopová velmoc?)
Kamil Pavlíček (CEO Design & Digital agentury UNIFER, lektor Newton University)
Kamila jsme doteď neznaly, a to je opravdu škoda. Na přednášce jsme se nejen příjemně pobavily u každého trefného vtipu, který mezi vážnými pasážemi utrousil, ale především nás vždy vykolejil psychologickým trikem, který na zákazníky funguje. Wow. Tohle bylo něco.
Ondřej Machala (CEO, Ovečkárna)
Jako agentura musíme zatleskal Ondřejovi, který vybudoval špičkový e-shop. Začátky nebyly lehké (kdy taky jsou, že?), ale svým příběhem nám dokázal, že se srdcem, odvahou a hromadou marketingových pádů, se kterými musíte počítat, dokážete uspět i v této přehlcené době. Buďte sví a buďte kvalitní. Mile nás překvapil bod o plné automatizaci. Tohle musíme naučit naše klienty!
Vladimír Šandera (CEO & Cofounder SmartsUpp)
Ano, už se tomu nikdo nevyhneme. AI je kámoš, né žrádlo. Vladimír nám vysvětlil, jak umí dokonale pomoci Chatbot nebo další AI nástroje při rozjíždění e-shopu. Kvalitní marketing pro něj znamená vysoký počet konverzí a my souhlasíme.
Petra Pacáková (CEO s duší markeťáka, Dotidot)
,,Strategie znamená, že chci zhubnout, a tak budu každé ráno běhat." pronesla Petra, která svou přednášku metaforami protkávala jako pavouk své sítě. Milujeme metafory! Zvlášť ty marketingové. Její přednáška o budování e-shopu se strategickým plánováním reklam nás pohladil na duši a naše klienty (snad) i na peněžence.
- fotka přednáškového sálu nebo nějakého přednášejícího
Máte e-shop? Tohle bude fungovat v roce 2025
Na závěr se s vámi podělíme o pár bodů, které se nám vryly do paměti jako centrák do dřevěného stolu. Co si odnášíme za hlavní myšlenky? Tak třeba to, že:
- rok 2025 bude o AUTOMATIZACI
- sázejte na AI nástroje
- buďte všude, ale budujte kvalitně jen jeden kanál
Psychologie v marketingu - nezapomínejte na to!
Co stále platí a zůstává? Lidi milují lidi, a tak pište a mluvte lidštinou. Foťte se, točte se, ukazujte světu i své pády. Něco se vám nepovedlo? Dejte to svým zákazníkům vědět. Něco se vám povedlo? Skvěle, nebuďte jako hráč basketbalu na americké střední, který se chlubí svou další trofejí, nabídněte raději zákazníkům či klientům svou pomocnou ruku a ukažte jim, JAK se to dělá.
K snídani desatero SEO a k večeři špetku konverzí
Potvrdilo se nám, co jsme si potvrdit tak trochu chtěly. Propojení všech marketingových nástrojů MÁ sílu, má dosah a především - má výsledky. Pokud si s tím nevíte rady, víte na koho se obrátit. Agentura není influencer, je to místo, které má zázemí a tváří se tak trochu jako chobotnice - umí sáhnout na vše najednou, a to zároveň.
Chcete jednu takovou marketingovou chobotnici? To jsme my!
- tlačítko