AUDIT PPC KAMPANÍ
Audit PPC kampaní je systematická kontrola placených reklam v systémech Google Ads a Seznam Sklik. Tyto dva reklamní systémy jsou nejčastěji využívané u českých webů a e-shopů.
![]()
PPC audit
PPC audit je taková „technická kontrola“ reklamy. Stejně jako necháte auto projet servisem, aby vám cestou neodpadlo kolo, je dobré nechat projít auditní kontrolou i PPC kampaně. Analýza toho, kde tečou peníze, odhalí chyby, které zbytečně zvyšují cenu za kliknutí (CPC), a PPC audit najde příležitosti, jak z reklamy vytěžit mnohem víc - více návštěv, více poptávek či objednávek.
7 důvodů, proč je dobré si nechat udělat PPC audit
Cílem auditu PPC kampaní je najít možnosti ke snížení ceny kliknutí za reklamu, což pomůže - přivede více návštěvníků na web. Následně se zvyšuje šance na vytvoření poptávky a nebo objednávky v e-shopu. Pokud si nejste jisti, zda PPC kampaně fungují správně, PPC audit vám dokáže zjistit, zda-li:
- Neutrácíte za nevhodná slova, která nepřinášejí zákazníky.
- Nemáte špatně nastavený rozpočet podle zařízení, lokace, času.
- Nevedou reklamy na nefunkční web stránku a nebo dokonce na nevhodné stránky.
- Necháváte ladem nové formáty a funkce, které konkurence již používá.
- Nemáte kampaně s potenciálem, které mají nastavený nízký rozpočet.
- Nežerou nevhodná umístění reklam rozpočet zcela zbytečně.
- Nemáte kampaně s nízkou proklikovostí, takže na web přijde málo lidí.
Ušetřete peníze, které dnes mizí beze stopy
Optimalizace rozpočtu. Méně vyhozených peněz, více výkonu. V PPC kampaních peníze mizí rychle. Pokud nejsou kampaně správně nastavené, může rozpočet propadat na zbytečné prokliky, které nepřinesou zákazníka. PPC audit vám ukáže, kde reklama „pálí prachy“ zbytečně, a kde naopak stojí za to přidat. Často se stane, že už jen drobná úprava dokáže ušetřit tisíce korun měsíčně.
Najděte přesně tu cílovku, kterou zajímá vaše nabídka
Relevance uživatelů. Lepší konverze, vyšší návratnost investice. Možná cílíte příliš široce a vaše reklamy se ukazují lidem, kteří o váš produkt ani nemají zájem nebo je nutíte nakupovat příliš brzy. Nebo naopak máte velmi úzké cílení, že minete velkou část potenciálních zákazníků. PPC audit pomůže zacílit reklamu na ty správné lidi – takové, u kterých je reálná šance, že nakoupí.
TIP: Proveďte analýzu klíčových slov. Která klíčová slova fungují, která nefungují? A co vyloučení slovních frází, které nechcete? To vše jistí, že kampaň nespotřebovává peníze na nesouvisející hledané dotazy.
Zlepšete výsledky - bez nutnosti navýšit rozpočet
Odhalení chyb a slabin. Efektivnější fungování kampaní. Nemusíte hned přisypávat peníze do kampaní. Často stačí jen lépe nastavit klíčová slova, reklamní sestavy nebo bidding strategie a výsledky půjdou nahoru. PPC audit lze srovnat s laděním motoru – výkon roste, spotřeba klesá.
Zjistěte, kde ppc kampaň ztrácí výkon
Nízké CTR? Špatné skóre kvality? Slabé reklamní texty a lidé se ani nedostanou na vaši web stránku? Nezměřené konverze? PPC audit odhalí, proč se kampaně nechytají tak, jak by mohly. Nebudete střílet naslepo. Text reklamy ideálně obsahuje to, co člověk hledá. A co výzva k akci, je jasná a srozumitelná pro toho, kdo ji má provést? Zkuste také testovat dvě varianty reklamy pro každou sestavu.
TIP: Jsou vaše kampaně logicky uspořádané? Jsou sestavy tematické, odpovídají hledaným klíčovým slovům? Také zjistí PPC audit. Špatná struktura a míchání klíčových slov vede k vyšším nákladům na proklik.
Získejte více zákazníků, ne klikačů
Kreativnější výstup. Více zaujetí a pozornosti. Nejde o to, nahnat co nejvíc návštěvníků na web. Reklama + klíčové slovo + landing stránka - to je důležitá trojice nezbytná k dokonalé souhře. Přistávací stránka by měla být rychlá, mobilní, jinak návštěvníci utečou. Má lákat, aby se z návštěvníků stali zákazníci. PPC audit ukáže, jestli reklamy vedou na správné landing pages, zda jsou texty přesvědčivé a celý proces dává smysl od prvního kliku až po dokončení procesu objednávky.
Porovnejte se s konkurencí
PPC je o souboji s konkurencí a o aukcích PPC reklam. Pokud konkurence dělá věci lépe a má lepší nabídku, atraktivnější texty nebo levnější konverze – vy to pocítíte na výsledcích. PPC audit vám dá srovnání, kde se aktuálně nacházíte,
a ukáže, kde můžete získat výhodu.
Jak při vlastním ppc auditu postupovat?
Pokud se pouštíte do vlastního auditu PPC, tady je jednoduchý návod, podle kterého si můžete PPC audit udělat. Zkontrolujte:
| Nastavení |
|
|
Struktura PPC kampaní |
|
|
Klíčová slova, spojení |
|
|
Reklamní texty |
|
| Web |
|
|
Firemní profily |
|
Časté chyby, které audit odhalí, jsou vypadlé značky pro měření konverzí, utrácení rozpočtu za obecná slova nebo také to, že reklamy vedou na homepage místo na konkrétní stránku, která lépe odpovídá produktu.
Jak děláme PPC audit v MARFu
Abychom dodali kompletní PPC auditní zprávu s tipy a doporučeními, postupujeme následně:
- Klient nám nasdílí účty podle jednoduchého návodu.
- Projdeme kompletně nastavení Google Ads a/nebo Seznam Skliku.
- Projdeme inzeráty – nadpisy, popisy, výzvy k akci.
- Zmapujeme výkon a hledáme chyby i nevyužité příležitosti.
- Sepíšeme výstup – přehledný dokument s doporučeními a tipy, co změnit hned a co dlouhodobě.
Audit PPC kampaní je začátek. Odhalíme nevyužitý potenciál a optimální nastavení pro správu PPC reklamy. Více relevance znamená levnější prokliky a mnohem lepší pozice reklamy, které se budou zobrazovat na viditelnějších místech.
Pokud máte pocit, že vaše PPC vysypává zbytečně peníze — ozvěte se nám. Rádi mrkneme, co se dá vylepšit. Kvalita kampaní se projeví nízkým CPC, vyšší mírou proklikovosti (CTR).
Zpracovaný PPC audit je odrazovým můstkem pro následnou PPC optimalizaci. A pokud budete chtít, můžeme se hned pustit i do samotné PPC optimalizace.