Aktuality

AUDIT PPC KAMPANÍ

Sekce: Tipy & návody

Audit PPC kampaní je systematická kontrola placených reklam v systémech Google Ads a Seznam Sklik. Tyto dva reklamní systémy jsou nejčastěji využívané u českých webů a e-shopů.

Audit PPC kampaní

PPC audit  

PPC audit je taková „technická kontrola“ reklamy. Stejně jako necháte auto projet servisem, aby vám cestou neodpadlo kolo, je dobré nechat projít auditní kontrolou i PPC kampaně. Analýza toho, kde tečou peníze, odhalí chyby, které zbytečně zvyšují cenu za kliknutí (CPC), a PPC audit najde příležitosti, jak z reklamy vytěžit mnohem víc - více návštěv, více poptávek či objednávek

CHCI PPC AUDIT

7 důvodů, proč je dobré si nechat udělat PPC audit

Cílem auditu PPC kampaní je najít možnosti ke snížení ceny kliknutí za reklamu, což pomůže - přivede více návštěvníků na web. Následně se zvyšuje šance na vytvoření poptávky a nebo objednávky v e-shopu. Pokud si nejste jisti, zda PPC kampaně fungují správně, PPC audit vám dokáže zjistit, zda-li:

  1. Neutrácíte za nevhodná slova, která nepřinášejí zákazníky.
  2. Nemáte špatně nastavený rozpočet podle zařízení, lokace, času.
  3. Nevedou reklamy na nefunkční web stránku a nebo dokonce na nevhodné stránky.
  4. Necháváte ladem nové formáty a funkce, které konkurence již používá.
  5. Nemáte kampaně s potenciálem, které mají nastavený nízký rozpočet.
  6. Nežerou nevhodná umístění reklam rozpočet zcela zbytečně.
  7. Nemáte kampaně s nízkou proklikovostí, takže na web přijde málo lidí.

Ušetřete peníze, které dnes mizí beze stopy

Optimalizace rozpočtu. Méně vyhozených peněz, více výkonu. V PPC kampaních peníze mizí rychle. Pokud nejsou kampaně správně nastavené, může rozpočet propadat na zbytečné prokliky, které nepřinesou zákazníka. PPC audit vám ukáže, kde reklama „pálí prachy“ zbytečně, a kde naopak stojí za to přidat. Často se stane, že už jen drobná úprava dokáže ušetřit tisíce korun měsíčně.

Najděte přesně tu cílovku, kterou zajímá vaše nabídka 

Relevance uživatelů. Lepší konverze, vyšší návratnost investice. Možná cílíte příliš široce a vaše reklamy se ukazují lidem, kteří o váš produkt ani nemají zájem nebo je nutíte nakupovat příliš brzy. Nebo naopak máte velmi úzké cílení, že minete velkou část potenciálních zákazníků. PPC audit pomůže zacílit reklamu na ty správné lidi – takové, u kterých je reálná šance, že nakoupí. 

TIP: Proveďte analýzu klíčových slov. Která klíčová slova fungují, která nefungují? A co vyloučení slovních frází, které nechcete? To vše jistí, že kampaň nespotřebovává peníze na nesouvisející hledané dotazy.

Zlepšete výsledky - bez nutnosti navýšit rozpočet

Odhalení chyb a slabin. Efektivnější fungování kampaní. Nemusíte hned přisypávat peníze do kampaní. Často stačí jen lépe nastavit klíčová slova, reklamní sestavy nebo bidding strategie a výsledky půjdou nahoru. PPC audit lze srovnat s laděním motoru – výkon roste, spotřeba klesá.

Zjistěte, kde ppc kampaň ztrácí výkon

Nízké CTR? Špatné skóre kvality? Slabé reklamní texty a lidé se ani nedostanou na vaši web stránku? Nezměřené konverze? PPC audit odhalí, proč se kampaně nechytají tak, jak by mohly. Nebudete střílet naslepo. Text reklamy ideálně obsahuje to, co člověk hledá. A co výzva k akci, je jasná a srozumitelná pro toho, kdo ji má provést? Zkuste také testovat dvě varianty reklamy pro každou sestavu.

 

TIP: Jsou vaše kampaně logicky uspořádané? Jsou sestavy tematické, odpovídají hledaným klíčovým slovům? Také zjistí PPC audit. Špatná struktura a míchání klíčových slov vede k vyšším nákladům na proklik. 

Získejte více zákazníků, ne klikačů

Kreativnější výstup. Více zaujetí a pozornosti. Nejde o to, nahnat co nejvíc návštěvníků na web. Reklama + klíčové slovo + landing stránka - to je důležitá trojice nezbytná k dokonalé souhře. Přistávací stránka by měla být rychlá, mobilní, jinak návštěvníci utečou. Má lákat, aby se z návštěvníků stali zákazníci. PPC audit ukáže, jestli reklamy vedou na správné landing pages, zda jsou texty přesvědčivé a celý proces dává smysl od prvního kliku až po dokončení procesu objednávky.

Porovnejte se s konkurencí

PPC je o souboji s konkurencí a o aukcích PPC reklam. Pokud konkurence dělá věci lépe a má lepší nabídku, atraktivnější texty nebo levnější konverze – vy to pocítíte na výsledcích. PPC audit vám dá srovnání, kde se aktuálně nacházíte,
a ukáže, kde můžete získat výhodu.

POPTAT PPC AUDIT

Jak při vlastním ppc auditu postupovat?

Pokud se pouštíte do vlastního auditu PPC, tady je jednoduchý návod, podle kterého si můžete PPC audit udělat. Zkontrolujte:

Nastavení
  • správné cíle kampaní
  • využívání branding barev a loga
  • propojení s Google Analytics 4, nástrojem pro měření a pro tvorbu publik k následnému oslovování publik, která navštívila webové stránky a prohlížela si obsah
  • propojení s Google Merchant Center pro e-shopy a jeho nastavení a zobrazování produktů
  • zda oslovujete i uživatele českého Seznamu

Struktura PPC kampaní 

  • zda jsou aktivní správné typy kampaní
  • zda mají vhodný rozpočet s ohledem na cenu za kliknutí
  • které kampaně chybějí, zda je pokryt celý proces od budování povědomí až k poptávce/objednávce
  • kde se nalézají příležitosti ke zlepšení

Klíčová slova, spojení 

  • zda se zobrazuje reklama na relevantní klíčová slova související s byznysem
  • zda se nezobrazuje reklama na nevhodné slovní fráze, které berou peníze a snižují celou kvalitu
  • zda jsou zahrnuta klíčová slova, která lidé hledají, jako jsou synonyma nebo hledané variace

Reklamní texty

  • zda se zobrazují varianty reklamy pro následné vylepšování a optimalizaci
  • zda vede proklik reklamy na odpovídající vhodnou url stránku webu
  • zda je proklik na url funkční, zda-li není pozapomenutý při změně url stránky
  • zda jsou reklamy doplněné o další možnosti informací - podstránky, propagace, logo, doplňky - které vylepšují hodnocení a celkový dojem
Web
  • zda-li formuláře a nákupní košík hladce fungují bez zádrhelů
  • zda je proces objednávky co nejjednodušší

Firemní profily

  • zda se zobrazuje profil na Firmy.cz
  • zda se zobrazuje profil na Firemním profilu Google
  • vyplněnost profilu a jeho aktuálnost 

Časté chyby, které audit odhalí, jsou vypadlé značky pro měření konverzí, utrácení rozpočtu za obecná slova nebo také to, že reklamy vedou na homepage místo na konkrétní stránku, která lépe odpovídá produktu.

Jak děláme PPC audit v MARFu

Abychom dodali kompletní PPC auditní zprávu s tipy a doporučeními, postupujeme následně:

Audit PPC kampaní je začátek. Odhalíme nevyužitý potenciál a optimální nastavení pro správu PPC reklamy. Více relevance znamená levnější prokliky a mnohem lepší pozice reklamy, které se budou zobrazovat na viditelnějších místech.

Pokud máte pocit, že vaše PPC vysypává zbytečně peníze — ozvěte se nám. Rádi mrkneme, co se dá vylepšit. Kvalita kampaní se projeví nízkým CPC, vyšší mírou proklikovosti (CTR). 

OBJEDNAT PPC AUDIT

Zpracovaný PPC audit je odrazovým můstkem pro následnou PPC optimalizaci. A pokud budete chtít, můžeme se hned pustit i do samotné PPC optimalizace.

 

 

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. Po dobu naší spolupráce s firmou MARF s. r. o. byly všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Spolupráce naší firmy s marketingovou agenturou MARF představuje klíčový prvek naší strategie marketingu a růstu. Po téměř dvouleté spolupráci můžeme s jistotou říci, že tato spolupráce přináší významné výhody a příležitosti pro naši firmu a značku ASB. Klíčovým faktorem je kvalita jejich práce. Od grafického designu přes obsahový marketing až po sociální média, agentura dodává materiály a kampaně vysoce profesionální úrovně, které oslovují naši cílovou skupinu a přinášejí vynikající výsledky. Jejich tým odborníků je dobře obeznámen s nejnovějšími trendy a technikami v oblasti marketingu, což nám umožňuje vytvářet strategie a kampaně na nejvyšší úrovni. Komunikace s týmem agentury je efektivní a transparentní. Jsou vždy ochotni naslouchat našim nápadům a zpětné vazbě, zároveň však přichází s vlastními inovativními nápady a řešeními. Celkově jsme s dosavadní spoluprací s marketingovou agenturou MARF spokojeni. Jejich profesionalita, kreativita a ochota naslouchat našim potřebám nám poskytují jistotu, že jsme s partnerem, na kterého se můžeme spolehnout, a těšíme se na budoucí spolupráci.

Ing. Jiří Grulich
Jednatel společnosti

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

Spolupracujeme s MARFem od roku 2012 a jejich profesionalita, rychlost a nápady byly opět potvrzeny při našem nejnovějším projektu – autoškoly. Nechtěli jsme autoškolu tuctovou, ale jasnou značku se vším všudy! Začali jsme od základů, od rychlých operativních konzultací, některé probíhaly mailem, jiné osobně, až jsme vypracovali firemní identitu – jasné, dobře čitelné a zapamatovatelné logo, webové stránky, polepy vozidel a další reklamní služby, jaké si jen dokážeme představit. ZA NÁS SUPER VÝSLEDEK!!! ...bo nemáme rádi čučkaření...

Ing. et Ing. Karel BLECHA, MOA
Jednatel

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Se společností Marf máme již několikaleté zkušenosti. Byli to oni, kteří nám vytvořili firemní identitu a dali svěžejší vzhled původnímu logu, které jsme vytvořili v obýváku v roce 2001. V roce 2023 se naše organizace přejmenovala a opět jsme hledali vlastní novou tvář. 

Po první schůzce jsem byla nadšená, protože oni nás znají a přišli se skvělým nápadem, že by bylo možné kresby aktualizovat na základě nového poselství, které chceme vyjadřovat. Provedli nás přemýšlením nad marketingovým archetypem a vyslechli naše nápady na logo, které dopadlo na výbornou. Vlastně hodně nám pomohli zorientovat se sami v sobě a ukázat nám směr. A tak se zrodila Tutorie - země poznání spolu s postavičkami, které děti provází nejen v jejich cestě za vzděláním.

Mockrát Marfu děkujeme za jejich trpělivost, profesionalitu a laskavost.

Mgr. Ivona Šťovíčková, zástupkyně spolku


Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.

Dekorace