U tvorby webovek můžete napáchat spoustu chyb. Představme si 4 nejčastější!
Tvorba webových stránek je procesem komplexním, v němž všechno se vším souvisí. Každý tvůrce by měl vědět, že při tvorbě účinných webových stránek už dávno nestačí jen pasivně a automatizovaně klikat. Bez znalostí, zkušeností a bez přemýšlení si bohužel koledujete o velké zklamání.
Struktura webovek s vysokou návštěvností musí být postavena na pevných pilířích, které stránky podepřou, propojí, udrží pohromadě a zajistí jejich funkčnost.
Víte, které pilíře máme na mysli? Pokud tušíte, že je řeč o SEO, marketingové strategii, firemní identitě, online marketingu či třeba responzivitě a rychlosti načítání webových stránek atp., tušíte velmi správně.
Léta praxe v oboru nám dovolí připomenout, že mnoho jednotlivců i firem (ve snaze ušetřit) volí realizaci webovek tzv. na koleně a často v nejlepší víře páchají chybu za chybou. Dnes si pár významných chyb a návrhů řešení v rámci tvorby webu vypíchneme. Přečtěte si náš článek, který vám pomůže vyvarovat se těmto chybám.
Mám zájem o vytvoření profesionálního webu
Chyba č. 1 - Špatné SEO aneb webové stránky se nezobrazují na čelních pozicích ve vyhledávači
Webové stránky tvoříte pro uživatele, klienty, pro vaši cílovou skupinu. Aby webovky vyjížděly na čelních pozicích v přirozených výsledcích vyhledávání, je nezbytné, aby se - kromě kvalitního, relevantního, zajímavého a aktuálního obsahu - dbalo na SEO (Search Engine Optimization), což znamená správné použití klíčových slov, meta popisků a dalších SEO faktorů.
Jak správně implementovat SEO na webové stránky?
Aby byla vaše webová stránka pro uživatele viditelná a dohledatelná přes vyhledávače, je nutný zásah zkušeného tvůrce webovek.
Jasně, můžete si zaplatit kurzy, trávit hodiny na workshopech, vydávat hromady peněz za SEO reporty, analýzy či pisálky a usilovně u toho vzývat bůžka dobrých pozic ve vyhledávačích.
Taky ale můžete metodu pokus-omyl přeskočit a oslovit profesionály, kteří vše zajistí za vás. Ve finále to vyjde levněji a rychle získané konverze od vašich zákazníků budou toho důkazem.
Mám zájem o profesionální SEO optimalizaci
Chyba č. 2 – Podcenění potřeb cílové skupiny - uživatelů webových stránek
Webové stránky nelze postavit stylem hrk hrk a je to. To, že se stránka jeví tvůrci jako intuitivní, logicky postavená a strukturálně perfektní, neznamená, že design stránky bude přívětivý i pro uživatele. Dokonalá znalost cílové skupiny a potřeb jejich členů je naprosto zásadní a definice cílovky by měla být součástí marketingové strategie projektu i zadávací dokumentace webu.
Jak vymezit cílovou skupinu za účelem tvorby webových stránek?
Nejjednodušším způsobem definování cílové skupiny a určení tzv. person je využití dat z již existujícího projektu (například původního webu) pomocí různých nástrojů, např. Google Analytics. Pakliže data ještě nasbíraná nemáte, nabízí se možnost inspirování se konkurencí. (Pozor na kopírování! Chybám se chceme vyhnout, ne je množit! 😊)
Existuje i řada dalších postupů a analýz k segmentaci trhu a i zde je nutno podotknout, že jsou to činnosti vysoce odborné, které je radno svěřit tomu, kdo je opravdu ovládá. I tato investice se pak násobně vrátí.
Chyba č. 3 – Marketingová strategie společnosti se nepropisuje do webových stránek
Máte definováno, co a v jakém časovém horizontu budete na webových stránkách prezentovat? Existuje předpoklad, že se bude vaše činnost (a tím obsah webu) v průběhu let modifikovat či transformovat?
Bude se vaše společnost rozrůstat? Budou se rozšiřovat vaše služby či nabídka produktů?
S marketingovou strategií se pojí i online marketing.
-
Máte přesně stanoveno, které kanály on-line komunikace budete v rámci webových stránek využívat?
-
Rozjedete psaní blogu a váš blog na webu budete pravidelně krmit hodnotnými příspěvky?
-
Necháte si na web propisovat vymazlené posty ze sociálních sítí?
-
Počítáte s tím, že budete na stránkách sbírat e-mailové adresy a následně rozesílat pravidelný newsletter?
Veškeré tyto marketingové plány jsou samosebou super a nic z nich není chybou. Obrovskou chybou a drahým špásem však může být, pokud s variantou změn v marketingové strategii tvůrce vašich webovek nepočítá. Řešení této prekérky je nasnadě. 2× měř, jednou řež! Anebo si nechejte poradit!
Mám zájem o vytvoření marketingové strategie
Chyba č. 4 – Každý pes jiná ves aneb nejednotná marketingová komunikace
Celá firma by měla hovořit jednotným jazykem, a to jak prostřednictví online, tak offline kanálů. Pokud je komunikace nejednotná, působí to rozbitě, zmatečně a neprofesionálně, což na oblíbenosti mezi uživateli rozhodně nepřidává. Znamená to, že na všech komunikačních kanálech – včetně www stránek - je potřeba užívat perfektně promyšlený grafický design, který spočívá v psychologii barev, fontu, logu, fotografiích, obrázcích, jednotném slohu, zkrátka v jednotné firemní identitě.
Uznáváme, že to všechno dohromady je hotová alchymie. My ji máme dokonale zmáknutou a pyšníme se letitými zkušenostmi. Mrkněte na naše reference!