Blog

U tvorby webovek můžete napáchat spoustu chyb. Představme si 4 nejčastější!

Tvorba webových stránek je procesem komplexním, v němž všechno se vším souvisí. Každý tvůrce by měl vědět, že při tvorbě účinných webových stránek už dávno nestačí jen pasivně a automatizovaně klikat. Bez znalostí, zkušeností a bez přemýšlení si bohužel koledujete o velké zklamání.

Struktura webovek s vysokou návštěvností musí být postavena na pevných pilířích, které stránky podepřou, propojí, udrží pohromadě a zajistí jejich funkčnost

Víte, které pilíře máme na mysli? Pokud tušíte, že je řeč o SEO, marketingové strategii, firemní identitě, online marketingu či třeba responzivitě a rychlosti načítání webových stránek atp., tušíte velmi správně.

Léta praxe v oboru nám dovolí připomenout, že mnoho jednotlivců i firem (ve snaze ušetřit) volí realizaci webovek tzv. na koleně a často v nejlepší víře páchají chybu za chybou. Dnes si pár významných chyb a návrhů řešení v rámci tvorby webu vypíchneme. Přečtěte si náš článek, který vám pomůže vyvarovat se těmto chybám.


Mám zájem o vytvoření profesionálního webu

Chyba č. 1 - Špatné SEO aneb webové stránky se nezobrazují na čelních pozicích ve vyhledávači

Webové stránky tvoříte pro uživatele, klienty, pro vaši cílovou skupinu. Aby webovky vyjížděly na čelních pozicích v přirozených výsledcích vyhledávání, je nezbytné, aby se - kromě kvalitního, relevantního, zajímavého a aktuálního obsahu - dbalo na SEO (Search Engine Optimization), což znamená správné použití klíčových slov, meta popisků a dalších SEO faktorů.

Jak správně implementovat SEO na webové stránky?

Aby byla vaše webová stránka pro uživatele viditelná a dohledatelná přes vyhledávače, je nutný zásah zkušeného tvůrce webovek. 

Jasně, můžete si zaplatit kurzy, trávit hodiny na workshopech, vydávat hromady peněz za SEO reporty, analýzy či pisálky a usilovně u toho vzývat bůžka dobrých pozic ve vyhledávačích. 

Taky ale můžete metodu pokus-omyl přeskočit a oslovit profesionály, kteří vše zajistí za vás. Ve finále to vyjde levněji a rychle získané konverze od vašich zákazníků budou toho důkazem.


Mám zájem o profesionální SEO optimalizaci

Chyba č. 2 – Podcenění potřeb cílové skupiny - uživatelů webových stránek

Webové stránky nelze postavit stylem hrk hrk a je to. To, že se stránka jeví tvůrci jako intuitivní, logicky postavená a strukturálně perfektní, neznamená, že design stránky bude přívětivý i pro uživatele. Dokonalá znalost cílové skupiny a potřeb jejich členů je naprosto zásadní a definice cílovky by měla být součástí marketingové strategie projektu i zadávací dokumentace webu.

Jak vymezit cílovou skupinu za účelem tvorby webových stránek?  

Nejjednodušším způsobem definování cílové skupiny a určení tzv. person je využití dat z již existujícího projektu (například původního webu) pomocí různých nástrojů, např. Google Analytics. Pakliže data ještě nasbíraná nemáte, nabízí se možnost inspirování se konkurencí. (Pozor na kopírování! Chybám se chceme vyhnout, ne je množit! 😊)

Existuje i řada dalších postupů a analýz k segmentaci trhu a i zde je nutno podotknout, že jsou to činnosti vysoce odborné, které je radno svěřit tomu, kdo je opravdu ovládá. I tato investice se pak násobně vrátí.


Mám zájem o analýzu webu

Chyba č. 3 – Marketingová strategie společnosti se nepropisuje do webových stránek

Máte definováno, co a v jakém časovém horizontu budete na webových stránkách prezentovat? Existuje předpoklad, že se bude vaše činnost (a tím obsah webu) v průběhu let modifikovat či transformovat? 

Bude se vaše společnost rozrůstat? Budou se rozšiřovat vaše služby či nabídka produktů? 

marketingovou strategií se pojí i online marketing

Veškeré tyto marketingové plány jsou samosebou super a nic z nich není chybou. Obrovskou chybou a drahým špásem však může být, pokud s variantou změn v marketingové strategii tvůrce vašich webovek nepočítá. Řešení této prekérky je nasnadě. 2× měř, jednou řež! Anebo si nechejte poradit!


Mám zájem o vytvoření marketingové strategie

 

Chyba č. 4 – Každý pes jiná ves aneb nejednotná marketingová komunikace 

Celá firma by měla hovořit jednotným jazykem, a to jak prostřednictví online, tak offline kanálů. Pokud je komunikace nejednotná, působí to rozbitě, zmatečně a neprofesionálně, což na oblíbenosti mezi uživateli rozhodně nepřidává. Znamená to, že na všech komunikačních kanálech – včetně www stránek - je potřeba užívat perfektně promyšlený grafický design, který spočívá v psychologii barev, fontu, logu, fotografiích, obrázcích, jednotném slohu, zkrátka v jednotné firemní identitě

Uznáváme, že to všechno dohromady je hotová alchymie. My ji máme dokonale zmáknutou a pyšníme se letitými zkušenostmi. Mrkněte na naše reference!


Mám zájem o vytvoření firemní identity

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. Po dobu naší spolupráce s firmou MARF s. r. o. byly všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

Spolupráce naší firmy s marketingovou agenturou MARF představuje klíčový prvek naší strategie marketingu a růstu. Po téměř dvouleté spolupráci můžeme s jistotou říci, že tato spolupráce přináší významné výhody a příležitosti pro naši firmu a značku ASB. Klíčovým faktorem je kvalita jejich práce. Od grafického designu přes obsahový marketing až po sociální média, agentura dodává materiály a kampaně vysoce profesionální úrovně, které oslovují naši cílovou skupinu a přinášejí vynikající výsledky. Jejich tým odborníků je dobře obeznámen s nejnovějšími trendy a technikami v oblasti marketingu, což nám umožňuje vytvářet strategie a kampaně na nejvyšší úrovni. Komunikace s týmem agentury je efektivní a transparentní. Jsou vždy ochotni naslouchat našim nápadům a zpětné vazbě, zároveň však přichází s vlastními inovativními nápady a řešeními. Celkově jsme s dosavadní spoluprací s marketingovou agenturou MARF spokojeni. Jejich profesionalita, kreativita a ochota naslouchat našim potřebám nám poskytují jistotu, že jsme s partnerem, na kterého se můžeme spolehnout, a těšíme se na budoucí spolupráci.

Ing. Jiří Grulich
Jednatel společnosti

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

Spolupracujeme s MARFem od roku 2012 a jejich profesionalita, rychlost a nápady byly opět potvrzeny při našem nejnovějším projektu – autoškoly. Nechtěli jsme autoškolu tuctovou, ale jasnou značku se vším všudy! Začali jsme od základů, od rychlých operativních konzultací, některé probíhaly mailem, jiné osobně, až jsme vypracovali firemní identitu – jasné, dobře čitelné a zapamatovatelné logo, webové stránky, polepy vozidel a další reklamní služby, jaké si jen dokážeme představit. ZA NÁS SUPER VÝSLEDEK!!! ...bo nemáme rádi čučkaření...

Ing. et Ing. Karel BLECHA, MOA
Jednatel

Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.