Blog

U tvorby webovek můžete napáchat spoustu chyb. Představme si 4 nejčastější!

Tvorba webových stránek je procesem komplexním, v němž všechno se vším souvisí. Každý tvůrce by měl vědět, že při tvorbě účinných webových stránek už dávno nestačí jen pasivně a automatizovaně klikat. Bez znalostí, zkušeností a bez přemýšlení si bohužel koledujete o velké zklamání.

Struktura webovek s vysokou návštěvností musí být postavena na pevných pilířích, které stránky podepřou, propojí, udrží pohromadě a zajistí jejich funkčnost

Víte, které pilíře máme na mysli? Pokud tušíte, že je řeč o SEO, marketingové strategii, firemní identitě, online marketingu či třeba responzivitě a rychlosti načítání webových stránek atp., tušíte velmi správně.

Léta praxe v oboru nám dovolí připomenout, že mnoho jednotlivců i firem (ve snaze ušetřit) volí realizaci webovek tzv. na koleně a často v nejlepší víře páchají chybu za chybou. Dnes si pár významných chyb a návrhů řešení v rámci tvorby webu vypíchneme. Přečtěte si náš článek, který vám pomůže vyvarovat se těmto chybám.


Mám zájem o vytvoření profesionálního webu

Chyba č. 1 - Špatné SEO aneb webové stránky se nezobrazují na čelních pozicích ve vyhledávači

Webové stránky tvoříte pro uživatele, klienty, pro vaši cílovou skupinu. Aby webovky vyjížděly na čelních pozicích v přirozených výsledcích vyhledávání, je nezbytné, aby se - kromě kvalitního, relevantního, zajímavého a aktuálního obsahu - dbalo na SEO (Search Engine Optimization), což znamená správné použití klíčových slov, meta popisků a dalších SEO faktorů.

Jak správně implementovat SEO na webové stránky?

Aby byla vaše webová stránka pro uživatele viditelná a dohledatelná přes vyhledávače, je nutný zásah zkušeného tvůrce webovek. 

Jasně, můžete si zaplatit kurzy, trávit hodiny na workshopech, vydávat hromady peněz za SEO reporty, analýzy či pisálky a usilovně u toho vzývat bůžka dobrých pozic ve vyhledávačích. 

Taky ale můžete metodu pokus-omyl přeskočit a oslovit profesionály, kteří vše zajistí za vás. Ve finále to vyjde levněji a rychle získané konverze od vašich zákazníků budou toho důkazem.


Mám zájem o profesionální SEO optimalizaci

Chyba č. 2 – Podcenění potřeb cílové skupiny - uživatelů webových stránek

Webové stránky nelze postavit stylem hrk hrk a je to. To, že se stránka jeví tvůrci jako intuitivní, logicky postavená a strukturálně perfektní, neznamená, že design stránky bude přívětivý i pro uživatele. Dokonalá znalost cílové skupiny a potřeb jejich členů je naprosto zásadní a definice cílovky by měla být součástí marketingové strategie projektu i zadávací dokumentace webu.

Jak vymezit cílovou skupinu za účelem tvorby webových stránek?  

Nejjednodušším způsobem definování cílové skupiny a určení tzv. person je využití dat z již existujícího projektu (například původního webu) pomocí různých nástrojů, např. Google Analytics. Pakliže data ještě nasbíraná nemáte, nabízí se možnost inspirování se konkurencí. (Pozor na kopírování! Chybám se chceme vyhnout, ne je množit! 😊)

Existuje i řada dalších postupů a analýz k segmentaci trhu a i zde je nutno podotknout, že jsou to činnosti vysoce odborné, které je radno svěřit tomu, kdo je opravdu ovládá. I tato investice se pak násobně vrátí.


Mám zájem o analýzu webu

Chyba č. 3 – Marketingová strategie společnosti se nepropisuje do webových stránek

Máte definováno, co a v jakém časovém horizontu budete na webových stránkách prezentovat? Existuje předpoklad, že se bude vaše činnost (a tím obsah webu) v průběhu let modifikovat či transformovat? 

Bude se vaše společnost rozrůstat? Budou se rozšiřovat vaše služby či nabídka produktů? 

marketingovou strategií se pojí i online marketing

Veškeré tyto marketingové plány jsou samosebou super a nic z nich není chybou. Obrovskou chybou a drahým špásem však může být, pokud s variantou změn v marketingové strategii tvůrce vašich webovek nepočítá. Řešení této prekérky je nasnadě. 2× měř, jednou řež! Anebo si nechejte poradit!


Mám zájem o vytvoření marketingové strategie

 

Chyba č. 4 – Každý pes jiná ves aneb nejednotná marketingová komunikace 

Celá firma by měla hovořit jednotným jazykem, a to jak prostřednictví online, tak offline kanálů. Pokud je komunikace nejednotná, působí to rozbitě, zmatečně a neprofesionálně, což na oblíbenosti mezi uživateli rozhodně nepřidává. Znamená to, že na všech komunikačních kanálech – včetně www stránek - je potřeba užívat perfektně promyšlený grafický design, který spočívá v psychologii barev, fontu, logu, fotografiích, obrázcích, jednotném slohu, zkrátka v jednotné firemní identitě

Uznáváme, že to všechno dohromady je hotová alchymie. My ji máme dokonale zmáknutou a pyšníme se letitými zkušenostmi. Mrkněte na naše reference!


Mám zájem o vytvoření firemní identity

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

MARF pro mně není „jen“ obchodní partner, je to parta lidí, kteří vědí jak na to a dělají to sakra dobře! Vím, že se na ně můžu vždy spolehnout a nejednou mi tahali trn z paty. 😃

Adam Gajdáček
Jednatel GULL Czech s.r.o.

Se společností Marf spolupracujeme již 6 let a spolupráci si velmi chválíme. K této firmě jsme se dostali skrze referenci předchozího dodavatele internetových služeb a můžeme zodpovědně prohlásit, že reference byla pravdivá. 

Zpočátku jsme využili pouze služeb pro Webhosting a správu e-mailových schránek. Dnes spolupracujeme i v rovině optimalizace Webu pro internetové vyhledávače a firma Marf se nám stará o reklamu na internetu paušálně. Firmě Marf zadáváme i výrobu reklamních a vánočních upomínkových předmětů a musím říci, že jsme spokojeni.

Komunikace se zástupci firmy je vždy příjemná, snaží se nám poradit, pomoci a najít to nejlepší řešení pro naše podnikání. Naše firma Easy Logistics, s.r.o. se zabývá těžkou a nadrozměrnou přepravou a přesto, že jsme takto úzce profilovaní, tak spolupráce s firmou Marf nám přináší nové obchodní příležitosti a skutečně zrealizované přepravy.

Děkujeme a vřele doporučujeme!

Ing. Lukáš Lacina
Spolumajitel firmy Easy Logistics, s.r.o.

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Se společností MARF spolupracujeme už mnoho let a máme s ní jen ty nejlepší zkušenosti. Doporučujeme ji všem, kteří hledají skvělý přístup, komplexní servis, spolehlivost a vysokou úroveň odbornosti a profesionality.

Radek Urbiš
Jednatel AMOS repro, spol. s r.o.

S firmou MARF spolupracujeme již několik let, naše společná cesta začala registrací firemního loga a pokračovala grafickými návrhy bannerů a webem. Jako majitel si na firmě MARF cením jejich samostatnosti a precizního přístupu k práci.

Jan Řeháček
Jednatel US Europe Group s.r.o.

Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích a že to s námi táhne už 5 let.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

Reklamní agentura MARF s.r.o. pro společnost LIBERTY Ostrava a.s. už delší dobu zajišťuje výrobu a instalaci venkovní reklamy (reklamní plachty, cedule, billboardy, vlajky), lepenou reklamu, výrobu plakátů, kalendářů.Agentura je schopna realizovat požadavky i ve velmi krátkých termínech, v roce 2019 jsme jiproto vybrali jako hlavního dodavatele při změně značky. O spokojenosti se službami agentury MARF svědčí i to, že naše spolupráce úspěšně pokračuje i nadále.

PhDr. Barbora Černá Dvořáková, MBA
Vedoucí pro komunikaci a vnější vztahy LIBERTY Ostrava a.s.

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Když jsme před léty začali tvořit naši firmu, nechtěli jsme dělat to, co ostatní a být průměrní, chtěli jsme být unikátni. Proto, když jsem hledal někoho, kdo nám pomuže s internetovým marketingem a celkově s prezentací naší firmy hned mě zaujala firma MARF.

Na první schůzce s p. Fujcikem jsem dostal kafe do hranatého hrnku a uvědomil si, že jsem na správném místě. Od té doby spolupracujeme a využívame jejich služby. Každý náš požadavek ochotně řeší, ať už se jedná o drobnost nebo zakázku většího rozsahu. Mohu konstatovat, že jsou to profesionálové a doporučuji je.

Ing. Jiří Maďa
jednatel Company PMX s.r.o.

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. S firmou MARF s. r. o. spolupracujeme již 3. rokem a všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky byly vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

Firma MARF je schopna vymyslet opravdu cokoliv. Jejich návrhy výstavních stánků a jiných reklamních materiálů nemají chybu a naši klienti jsou vždy spokojeni a mile překvapeni. Jsme rádi, že jsme našli někoho, na koho je spolehnutí. I přes spolupráci na dálku vše funguje bez nejmenších problémů.

Martin Hobza
Předseda představenstva IBOS a.s.

Se společností MARF spolupracujeme již 10 let a nemáme důvod na tom cokoliv měnit. 😊 Oceňujeme zejména komplexnost poskytovaných služeb a flexibilitu při návrzích, přípravě i realizaci. S agenturou jsme za tu dobu realizovali několik webů, mnoho kampaní a nepočítaně tiskovin a promo materiálů. Vždy bez vážnějších problémů a při výborné komunikaci.

Ing. Ivo Květoň, MBA
Člen představenstva IN PARK services a.s.

MARF je firma, která neustále žije a hlavně rozvíjí svou tvorbu a to je vidět i na jejich originálních a živých grafických návrzích, které jsou pro naši společnost prioritní a jejich zásluhou se nám daří být o krok před konkurencí.

Michal Křižák
Jednatel TARRA PYROTECHNIK s.r.o.


Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

MARF? Společnost, která nezná slovo „nelze“. Náš dlouholetý partner v časech dobrých, lepších i nejlepších. Spolehlivý, profesionální a rychlý. Výborná komunikace a chápání potřeb klienta. Bezproblémové řešení rutinních požadavků na denní bázi i kreativní řešení specifických projektů. To jsou naše 5leté zkušenosti s MARFŤANY. 🙂

Michal Kraus
IN PARK Fitness s.r.o.

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF, především pak paní Močigembové a pana Fujcika.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.