Blog

Učte se od konkurence: Díky analýze konkurence získáte náskok a umožníte firmě růst

Ať už řešíte nový web či e-shop, online marketing, grafiku či kompletní firemní identitu, nepodceňujte analýzu konkurence. Čím lépe poznáte svou konkurenci, tím větší můžete získat náskok a konkurenční výhody. Vyhnete se také zbytečným přešlapům, které stojí čas i peníze. Zjistěte, proč je analýza konkurence důležitá a proč se nevyplatí ji podceňovat.

Proč se analýza konkurence vyplatí?

Poznáte svou konkurenci

Sledováním úspěšné konkurence se můžete mnohé naučit – jak a kde získávat zákazníky, jakými kanály se zákazníky komunikovat, jak se prezentovat na trhu, čím se odlišit a mnohem více. To vše, na rozdíl od vlastních marketingových přešlapů, s minimální investicí času i financí.

Využijete konkurenční výhody

Porozumět tomu, v čem si vaše konkurence vede lépe či hůře, umožní vaší firmě růst, lépe využívat vlastní konkurenční výhody a potlačit možné nevýhody.

Odhalíte možné skuliny na trhu

Analýza konkurence pomáhá odhalit nedostatky a skuliny na trhu, které můžete využít jako příležitost k inovaci a růstu vaší firmy. Zároveň odhalíte také potenciální hrozby, které mohou negativně ovlivnit obchodní prostředí. Díky tomu můžete zvolit vhodnou strategii, jak tyto hrozby minimalizovat.

Optimalizujete cenovou strategii

Analýza konkurence dává nahlédnout do cenotvorby konkurentů. Díky tomu budete moci lépe nastavit vlastní, konkurenceschopnou cenovou strategii.

Čtěte na našem blogu: Začínáte s uceleným marketingem? Víme, co budete potřebovat

Načerpáte inspiraci na inovace

Sledování konkurence vás může inspirovat například ve vývoji či inovaci nových produktů, služeb či obchodních procesů.

Vytuníte marketing

Získané informace o konkurenci a jejích marketingových strategiích zúročíte při tvorbě vlastního marketingového plánu a strategie. Zjistíte, jaké komunikační kanály konkurence používá a jaká strategie funguje. Vyhnete se také zbytečných přešlapům, které stojí čas i peníze.

Zjistěte, kdo vám šlape na paty

Klienti obvykle sami dobře vědí, kdo patří mezi jejich největší konkurenci. Slyší o ní od zákazníků, partnerů, dodavatelů, zaměstnanců, nebo vidí reklamu konkurentů na internetu či v médiích. Firmy se svou konkurencí často svádí nelítostný boj o zákazníky, a tak jim žádná velká ryba neunikne. Vytvoření seznamu top konkurentů je proto pro většinu firem hračka. 

Firem, které se o svou konkurenci vůbec nezajímají, nebo ji neznají, je minimum. Pokud naši klienti tápou, během společného brainstormingu vytipujeme top konkurenci, na kterou se v analýze zaměříme.

Chci analýzu konkurence

Zaměřte se na kvalitu výběru

Konkurenční analýza by měla být zaměřená na kvalitu, nikoliv na kvantitu. Lepší je pečlivě vybrat 5-6 největších konkurentů, než vytvářet dlouhé seznamy. Obvykle nemá smysl analyzovat více než 10 konkurentů, výsledky analýzy se při větším počtu stávají nepřehledné a komplikované. Výjimkou jsou úzce specializované analýzy zaměřené na PR, vizuální styl apod., kde jsou vyšší počty konkurentů přínosné a žádoucí.

Analýzu konkurence nepodceňujte

Tvořit web, e-shop nebo firemní identitu bez analýzy konkurence je jako stavět dům na písku. Stačí, aby přišel větší liják a stavba se zhroutí jako domeček z karet. Rizik a nevýhod spojených s podceněním vstupní analýzy konkurence je celá řada. V MARF proto přesně takovou analýzu nabízíme, ať už pro klienta tvoříme web či e-shop na míru, webdesign, grafiku či logomanuál, online marketing nebo kompletní firemní identitu

Co obsahuje analýza konkurence?


Bez analýzy konkurence vám v marketingu zkrátka může ujet vlak. Objektivní srovnání vám odhalí, jak si na trhu doopravdy stojíte, takže nepřehlédnete své slabé stránky ani svou pozici na trhu. Vyhnete se tak strategické slepotě, kdy firma ztrácí svou schopnost vidět a předvídat hrozby i příležitosti v konkurenčním prostředí. 


Bez analýzy hrozí také ztráta kontaktu s potřebami a preferencemi vašich zákazníků, které se mohou v budoucnu projevit snížením kvality služeb nebo produktů. Přehlédnout můžete také nové trendy v oboru, což může znamenat ztrátu konkurenčních výhod. Riskujete také propásnutí mnoha příležitostí k inovaci, akvizici a spolupráci, které by vaší firmě umožnily růst. A to by byla velká škoda, nemyslíte?


Chcete mít jistotu, že vaše investice do nového webu, e-shopu nebo firemní identity přinese ovoce? Nechcete riskovat, že vám v marketingu ujede vlak? Pojďme úspěšný marketing vytvářet společně a od základů. Stavte se u nás na šálek dobré kávy nebo si domluvte konzultaci u vás v MARFu. Rádi pro vás a vaši firmu vytvoříme analýzu konkurence, která vám pomůže růst.

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

Spolupracujeme s MARFem od roku 2012 a jejich profesionalita, rychlost a nápady byly opět potvrzeny při našem nejnovějším projektu – autoškoly. Nechtěli jsme autoškolu tuctovou, ale jasnou značku se vším všudy! Začali jsme od základů, od rychlých operativních konzultací, některé probíhaly mailem, jiné osobně, až jsme vypracovali firemní identitu – jasné, dobře čitelné a zapamatovatelné logo, webové stránky, polepy vozidel a další reklamní služby, jaké si jen dokážeme představit. ZA NÁS SUPER VÝSLEDEK!!! ...bo nemáme rádi čučkaření...

Ing. et Ing. Karel BLECHA, MOA
Jednatel

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Spolupráce naší firmy s marketingovou agenturou MARF představuje klíčový prvek naší strategie marketingu a růstu. Po téměř dvouleté spolupráci můžeme s jistotou říci, že tato spolupráce přináší významné výhody a příležitosti pro naši firmu a značku ASB. Klíčovým faktorem je kvalita jejich práce. Od grafického designu přes obsahový marketing až po sociální média, agentura dodává materiály a kampaně vysoce profesionální úrovně, které oslovují naši cílovou skupinu a přinášejí vynikající výsledky. Jejich tým odborníků je dobře obeznámen s nejnovějšími trendy a technikami v oblasti marketingu, což nám umožňuje vytvářet strategie a kampaně na nejvyšší úrovni. Komunikace s týmem agentury je efektivní a transparentní. Jsou vždy ochotni naslouchat našim nápadům a zpětné vazbě, zároveň však přichází s vlastními inovativními nápady a řešeními. Celkově jsme s dosavadní spoluprací s marketingovou agenturou MARF spokojeni. Jejich profesionalita, kreativita a ochota naslouchat našim potřebám nám poskytují jistotu, že jsme s partnerem, na kterého se můžeme spolehnout, a těšíme se na budoucí spolupráci.

Ing. Jiří Grulich
Jednatel společnosti

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. Po dobu naší spolupráce s firmou MARF s. r. o. byly všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.