Předimplementační analýza: Investice, která se vyplatí.
Vyvíjet web či e-shop bez předimplementační analýzy je jako stavět dům bez pořádných základů. Na první pohled může vypadat dobře, takže ho nerozeznáte od jiných domů. Ale když zaprší nebo zafouká silný vítr, vaše představy a očekávání se rozplynou jako pára nad hrncem. Přečtěte si, co je předimplementační analýza a proč se nevyplatí ji podceňovat.
Dvakrát měř, jednou řež
Co od nového webu čekáte, jaké jsou vaše představy a cíle? Vystačíte si se základní verzí webu, nebo budou nezbytné úpravy na míru? A kolik to všechno bude stát? Díky předimplementační analýze nemusíme střílet od boku. Dopředu si povíme, co váš web potřebuje, jaké bude mít funkce, kolik to bude stát a jak dlouho vývoj potrvá.
Společně si popovídáme, jaké jsou vaše představy a přání, kam firma směřuje a jak to u vás funguje. Bude nás zajímat logistika, příjem a zpracování objednávek, účetní systémy a další důležité informace. Proklepneme si také konkurenci a zjistíme, jak si na trhu stojíte. Podíváme se na zoubek také vašim zákazníkům – kdo jsou, jak se na internetu chovají a jaké mají potřeby?
Čtěte na našem blogu: Web na míru nebo šablonový web? 3 největší rozdíly, které rozhodnou.
Co obsahuje předimplementační analýza?
Výsledkem předimplementační analýzy je dokument, který definuje vaše potřeby, přání a cíle. Srozumitelnou formou říká, co vše je potřeba udělat, aby nový web dobře vypadal, perfektně sloužil a přiváděl vám nové zákazníky. Z ucelené a komplexní analýzy čerpají nejen vývojáři a programátoři, ale i marketingové oddělení nebo grafici.
Co by nemělo v předimplementační analýze chybět?
- Charakteristika společnosti
- Cíle webu (odeslání poptávky, stažení e-booku, nábor zaměstnanců atd.)
- Cílové skupiny a persony
- Definování konkurence
- Analýza webových stránek konkurence s jejich plusy a mínusy
- Vaše konkurenční výhody
- Definování obsahu
- Analýza klíčových slov
- Myšlenková mapa se strukturou webu
- Obsahová strategie (blog, e-book, reference apod.)
- Wireframe - drátěný model s rozmístěním funkčních prvků na stránce
Máte zájem o tvorbu webu nebo e-shopu? Napište nám!
Nešetřete na nepravém místě
Předimplementační analýza je v ceníku reklamních agentur samostatnou položkou. Pokud nejste zasvěceni do tajů výroby webu, může se zdát, že vyškrtnutím této položky na projektu ušetříte. Jak je to ale doopravdy?
Ve skutečnosti můžete ušetřit právě díky předimplementační analýze. Na základě přesných dat a jasně definovaných cílů a cílového publika pro vás vytvoříme perfektní web, na který budete právem hrdí. Už žádná nedomyšlená řešení a více práce, které vám nabourají rozpočet. Pokud předimplementační analýzu vypustíte, riskujete, že web nebude podle vašich představ a nebude plnit stanovené cíle. Dodatečné úpravy a dodělávky se obvykle značně prodraží.
Spokojený klient a perfektně vyladěný web či e-shop je pro nás tou nejlepší odměnou, a proto každému předimplementační analýzu doporučujeme. Ve výsledku ušetříte nejen finance, ale i čas a zbytečné starosti. Zajímá vás více? Pojďme to probrat u dobré kávy. Stačí nás kontaktovat a zarezervovat si nezávaznou schůzku.
Čtěte na našem blogu: Webdesign: První, co návštěvníka webu zaujme, nebo odradí.