Offline nebo online marketing? Obojí jde ruku v ruce!
Investovat budget do online marketingu, jako například do reklamy na facebooku, nebo zůstat raději u tradiční reklamy v podobě letáků, billboardů a polepů? Úspěšní hráči na trhu vědí své – vsadit vše na jednu kartu se zkrátka nevyplatí. Zjistěte, jaké jsou výhody online i offline marketingu a proč jedno bez druhého většinou nefunguje.
CO JE ONLINE MARKETING?
Online marketing je v moderním světě neodmyslitelnou součástí propagace každé firmy. Pokud jste na vlnu online marketingu ještě nenaskočili, přišel čas to změnit. Online marketing je totiž cenově dostupnou strategií, jak zvýšit prodeje vašich produktů a služeb. Pomůže vám také vyzrát na dravou konkurenci a zvýší vaše postavení na trhu. Velkou výhodou online marketingu je také flexibilita – snadno a rychle vám umožní komunikovat slevy, výprodeje, novinky, nebo pružně reagovat na proměny trhu či aktuální potřeby zákazníků.
Klíčovými nástroji online marketingu jsou:
Sociální sítě
Sociální sítě, jako je Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok a další umožňují efektivní šíření obsahu či reklamy. Velkou výhodou je také možnost přímé interakce s vašimi potenciálními zákazníky.
PPC reklamy
PPC reklamy jsou reklamy placené za skutečný proklik na váš web či e-shop. Google reklama a reklama na Seznamu navíc umožňuje efektivní cílení na vaše potenciální zákazníky podle předem daných kritérií.
SEO optimalizace
SEO optimalizace pomáhá zlepšit pozici vašeho webu či e-shopu ve vyhledávačích a zvyšuje organickou návštěvnost.
CO JE OFFLINE MARKETING?
Offline marketing je tradiční forma reklamy, která hraje v životě mnoha firem poměrně významnou roli. Na rozdíl od online reklamy není podmíněná připojením k internetu. Stále se najde spousta lidí, kteří v online světě čas takřka netráví, anebo používají nástroj AdBlock či jiné pro blokování reklamy. Pokud byste využívali pouze online kanály, tuto poměrně početnou skupinu můžete naprosto minout. Toho obvykle ráda využije mazaná konkurence, která klienty přetáhne na svou stranu.
Klíčovými nástroji offline marketingu jsou:
Billboardy
Billboardy umístěné na strategických místech mohou přitáhnout pozornost široké veřejnosti a zvýšit povědomí o značce.
Polepy na autech, polepy výloh
Polepy na autech jsou mobilní formou reklamy, která umožní zviditelnění firmy na různých místech. Polepy výloh zase upoutají zrak kolemjdoucích a přilákají je do prodejny.
Tištěná reklama
Letáky, brožury a další tiskoviny umožňují cílené oslovení potenciálních zákazníků v dané lokalitě.
Reklamní předměty
Propisky, hrníčky, trička s logem firmy a další reklamní předměty pomáhají budovat firemní identitu a posilovat vztahy se zákazníky.
ONLINE A OFFLINE MARKETING JDOU RUKU V RUCE
Úspěšné firmy vědí, že ideální marketingovou strategií je mix online a offline reklamy. Při výběru správných offline i online kanálů byste však neměli střílet naslepo. Zatímco jedné firmě budou skvěle fungovat sociální sítě, PPC reklama a billboardy, pro jinou firmou by byly billboardy ztrátovou investicí. Vždy je třeba přemýšlet o tom, kdo jsou vaši zákazníci a jakými kanály je můžete nejlépe oslovit.
TIP: Kdo je vaše cílová skupina? Tipy, jak stanovit správnou cílovou skupinu pro vaše online kampaně
Jsme jediná reklamní agentura na Ostravsku, která se specializuje jak na online marketing, tak na offline reklamu. Pomůžeme vám vytipovat vhodné online i offline kanály, které vám přivedou nové zákazníky, a definovat správnou cílovou skupinu. Postaráme se také o celý návrh úspěšné marketingové strategie včetně její realizace. Máme skvělý marketingový tým, který se postará o vše potřebné – od návrhu kreativního obsahu přes neotřelý design, nastavení výkonnostních kampaní, firemní identitu až po výrobu reklamních předmětů či realizaci lepené reklamy a billboardů.
Najdete nás v Ostravě, ale pomáháme firmám z celého Česka. Domluvte si nezávaznou schůzku a zjistěte, jak můžeme nakopnout vaše podnikání a přivést na váš web či e-shop příliv nových zákazníků.