Potřebujete marketingovou strategii? Připravíme profesionální analýzu pro váš růst
Mnoho firem investuje obrovské částky do marketingu, aniž by měly jasný plán, jak tyto prostředky správně využít a jakou formu propagace zvolit. Výsledkem často bývá nízká návratnost investice, promrhaný rozpočet a frustrace z nenaplnění očekávání. Bez jasné marketingové strategie a cílů mohou vaše snahy přijít vniveč, stejně jako rozpočet, který do propagace investujete. Zapomeňte na metody pokus–omyl. Zjistěte, proč je marketingová analýza a strategie tak důležitá, jak může pomoci vaší firmě růst a jak děláme strategii v MARFu.
Co je marketingová strategie a proč se bez ní neobejdete?
Marketingová strategie je podrobný plán, který zkoumá, do jakých forem reklamy investovat a jak komunikovat s vašimi potenciálními zákazníky, abyste dosáhli vytyčených marketingových cílů.
Strategie přináší jasnou představu o tom:
- koho chcete oslovit,
- jaký problém chcete svým zákazníkům pomoci vyřešit,
- jakou hodnotu vaše produkty či služby přinášejí,
- jakými kanály oslovíte cílovou skupinu nejefektivněji.
Díky marketingové strategii získáte náskok před konkurencí a budete umět adekvátně reagovat na změny trhu a poptávky.
TIP: Zajímá vás více? Zjistěte podrobnější informace o tom, co je to marketingová strategie.
Jak může marketingová strategie pomoci vaší firmě růst?
Díky marketingové analýze a strategii získáte přehled o tom…
- kdo jsou vaši potenciální zákazníci a jaké jsou jejich potřeby,
- jak se chovají vaši konkurenti a jaké mají slabé stránky,
- které kanály a metody propagace vám přinášejí nejlepší výsledky,
- jaký potenciál má váš produkt nebo služba ve srovnání s konkurencí.
Promyšlená marketingová strategie pomůže dostat váš produkt, firmu či brand do povědomí a přinese vaší firmě nové zákazníky. Spolu se zvýšením objednávek poroste také objem zisků, které pomohou vaší firmě růst.
Jaké kroky vedou k úspěšné marketingové strategii?
1. Sběr dat
Prvním krokem k úspěšné marketingové strategii je sběr dat a analýza vaší společnosti. V MARFu se zaměříme na konkurenční výhody vaší firmy, odhalíme slabá místa a podíváme se na zoubek vašim zákazníkům. Zjistíme, jaké jsou jejich potřeby, co právě řeší a jakým jazykem komunikují.
2. Analýza konkurence
Kdo vám šlape na paty? Jaké jsou silné a slabé stránky vašich konkurentů? Jak přistupují k budování své značky a jak oslovují nové zákazníky? Díky přehledné analýze budete vědět, jak si stojíte ve srovnání s konkurencí. Navíc získáte spoustu inspirací a cenných rad, co u konkurence funguje, jaké volí komunikační nástroje a strategii. Kopírovat konkurenci ovšem není náš styl – navrhneme originální strategii, díky které se odlišíte a dostanete svou značku, službu či produkt do povědomí stávajících i potenciálních zákazníků. Máme hlavu plnou nápadů, jak se můžete odlišit a obstát v dravé konkurenci.
TIP: Jak na úspěšnou analýzu konkurence krok za krokem?
3. Analýza cílové skupiny a potenciálních zákazníků
Tápete, kdo jsou vaši zákazníci a jaké jsou jejich potřeby? Poznat vaši cílovku je pro úspěšný offline i online marketing velice důležité. Znát potřebujete nejen demografické údaje, jako je věk, pohlaví, či bydliště, ale i postoje, potřeby a životní styl. Zjistíme, kdo jsou vaši zákazníci, jaké problémy řeší a jak jim vaše služba či produkt může pomoci. Prozkoumáme také komunikační kanály, kterými komunikují, a vytvoříme persony.
TIP: Kdo je vaše cílová skupina? Tipy, jak stanovit správnou cílovou skupinu pro vaše online kampaně
4. Zmapování trhu
Neméně důležité je zmapování trhu, jeho velikosti, aktuálního stavu a trendů, které ho ovlivňují. Zaměříme se na to, jak rychle se trh vyvíjí a jaký potenciál má do budoucna. Zjistíme, na jaké podněty zákazníci nejvíce reagují a zabrousíme také do oblasti inovací a nových technologií, které mohou v budoucnu trh ovlivnit.
5. Měření a vyhodnocování
Trh se mění stejně jako aktuální trendy nebo potřeby zákazníků. A proto nikdy neusínáme na vavřínech. Neustále vyhodnocujeme dosažené výsledky a pokud je to potřeba, upravíme strategii tak, aby reflektovala aktuální vývoj a přinášela vaší firmě co nejlepší výsledky.
Investice do marketingové strategie šetří vaše finance
Váháte, jestli investovat do komplexní marketingové analýzy a strategie? Investice se vám rozhodně vyplatí a vrátí mnohonásobně zpět. Dozvíte se, jakou cestou cílit na své zákazníky a jak to dělat lépe než konkurence. Hlavně ale získáte strategii, která skutečně funguje a přivede vám nové zákazníky.
Díky našim profesionálním marketingovým službám získáte strategii na míru, která bude podložena detailní analýzou i našimi zkušenostmi v oboru. Zaměříme se na zvýšení viditelnosti vaší značky, budování vztahů se zákazníky a dosažení vašich cílů. Zjednodušte si cestu k úspěchu – zapomeňte na pokusy a omyly a zvolte řešení, které přinese výsledky.
Domluvte si s námi nezávaznou schůzku a zjistěte, jak vaší firmě dokážeme pomoci růst. Jsme jediná reklamní agentura na Ostravsku, která nabízí komplexní offline i online marketing pod jednou střechou!
Těšíme se na spolupráci.