Marketingové trendy pro rok 2023 2. část
V první části článku o marketingových trendech jsme se zaměřili na krátká videa a využití technologií jako je Siri a umělá inteligence (AI), u kterých můžeme vidět vývoj mílovými kroky. V této druhé části se budeme věnovat dalším trendům, které budou v roce 2023 hrát taktéž klíčovou roli. Připravte se na to, že se dozvíte nejen o nových postupech, ale i strategiích, které vám pomohou posunout váš marketing na další úroveň.
Marketingové trendy pro rok 2023 1 část.
LinkedIn: máte ambasadora? A mohli bychom ho vidět?
LinkedIn není dávno jenom síť, na které sdílíte jenom své pracovní zkušenosti. Je úrodnou půdou pro sdílení firemního i osobního růstu. Firmy i jedinci skrze svůj osobní brand rozšiřují své publikum, vyhledávají příležitosti pro svůj úspěch, komunikují své portfolio, představují své vize a své zaměstnance.
A protože se byznys na LinkedIn vaří někde úplně jinde, než na firemních profilech, je třeba využít vlastních ambasadorů značky. Ambasador, řekneme loajální zaměstnanec nebo představitel vedení firmy, funguje pod svým vlastním profilem jako vlajkonoš. Nenásilnou formou a autenticky oslovuje široké publikum své vlastní sítě. Popisuje dění ve firmě, její produkty, sdílí své pracovní zkušenosti, příběhy, první kroky i selhání pracovního procesu. Sám diskutuje a vyzývá své publikum skrze příspěvky k diskusi. Je autentický, aktuální, komunikuje srozumitelně a kope za svůj brand, za svou firmu. Nemáte-li ještě svého ambasadora, měli byste této levné příležitosti zviditelnění svého brandu rychle využít. Protože lidé věří více lidem, než firmám.
Vidět ho můžete, MARF to má pod palcem
Profilování značky: nabízíme služby profilování značky, které pomáhají klientům vytvořit silný osobní brand na LinkedInu, a to skrze tvorbu profilu, který bude atraktivní a poutavý pro publikum.
Tvorba obsahu: nabízíme služby tvorby obsahu a copywritingu, které pomáhají klientům s tvorbou textů pro příspěvky na LinkedInu, tak aby komunikace značky oslovila potenciální zákazníky a směřovala značku ke zvoleným cílům.
Potřebujete pomoci s LinkedInem? Stačí nám napsat.
Konejte dobro, nestačí být společensky odpovědní
Každá firma má prostor pro konání dobra. My Češi jsme během posledních 3 let ukázali, jak dobře a rádi dobro konáme.
I ta nejmenší firma dokáže do své marketingové strategie hladce zakomponovat aktivity společenské odpovědnosti (CSR aktivity). Pokud už nějaké to dobro pácháte, ale zapomněli jste tuto skutečnost komunikovat, je na čase to začít dělat. Firmy se za své společensky prospěšné aktivity nestydí a můžeme směle říct, že se to naopak od každé společnosti očekává. Sadíte stromy, čistíte lesy nebo se váš teambuilding odehrává při zvelebování zahrady domova seniorů? Dejte o tom vědět!
Udržitelnost
Udržitelnost je v posledních letech výzvou pro mnoho firem. Dnešní spotřebitelé, zejména ženy nebo mladá generace, si velmi dobře a silně uvědomují, jaké mají jejich spotřební návyky vliv na životní prostředí. Omezení papírování, zpoplatnění plastových tašek, prodej bez obalu, využití recyklovaných obalů, přechod k veganským výrobkům nebo nabídka udržitelného oblečení. To je to, co rezonuje spotřebiteli jako současný trend. Firmy, které pochopily, že tímto směrem se bude spotřebitelské chování ubírat, získaly konkurenční výhodu.
Na obsahu záleží – vždy
Personalizovaný obsah je základ. S dobrým obsahem může být firma tím, kdo svým sdělením udává směr.
V případě obsahu rozhodně platí, že kvalita převyšuje kvantitu. Kvalita vašeho obsahu je to, co znovu přivede vaše publikum zpět. Pokud kvalitu okořeníte notnou dávkou autenticity, máte vyhráno. Autenticitu zákazníci očekávají, nechtějí pouhou imitaci. Chtějí znát příběhy, které za vámi stojí, znát vaše zkušenosti, chtějí poznat vaše vize, sny a mise. Chtějí vám věřit. Jakých prostředků k tomu využijete, je jenom na vás. Zveřejňujte autentický obsah na webovkách, komunikujte skrze své ambasadory, nechte své zákazníky, aby sami o vás vytvářeli obsah. Protože je to typ obsahu, který vyžaduje minimum úsilí, ale všichni jej milují. Buďte upřímní a dobře čitelní.
Na personalizovaný obsah jsme machři
Nabízíme tvorbu publikačního plánu na sociální sítě při které provádíme analýzu zákazníkových sociálních sítí a dále analyzujeme informace o cílové skupině. Což nám umožňuje lepší přizpůsobení obsahu potřebám zvolené cílové skupiny pro maximální efektivitu.
Nabízíme i tvorbu obsahu s profesionální copywriting týmem, který má zkušenosti s tvorbou personalizovaného obsahu pro různé cílové skupiny, tak že by mohl pomoci zákazníkovi s tvorbou textů, které by přitáhly pozornost a zaujaly cílovou skupinu.
Také nabízíme služby SEO optimalizace, což by mohlo pomoci zákazníkovi s personalizovaným obsahem, aby se dostal na vyšší pozice ve vyhledávačích a tím se zvýšil návštěvnost webu.
Naši profíci z MARFu mohou také pomoci s tvorbou videí nebo animací, které by mohly být skvělým způsobem, jak personalizovaný obsah předat zákazníkům. Dále nabízíme také služby sociálních médií, kde může pomoci s tvorbou a správou personalizovaného obsahu na sociálních sítích pro zákazníka.
Buďte (nejen) v roce 2023 jedineční!
Chcete se svým marketingem obstát i v roce 2023? Stačí nám napsat.