Blog

Marketingové trendy pro rok 2023 2. část

V první části článku o marketingových trendech jsme se zaměřili na krátká videa a využití technologií jako je Siri a umělá inteligence (AI), u kterých můžeme vidět vývoj mílovými kroky. V této druhé části se budeme věnovat dalším trendům, které budou v roce 2023 hrát taktéž klíčovou roli. Připravte se na to, že se dozvíte nejen o nových postupech, ale i strategiích, které vám pomohou posunout váš marketing na další úroveň.

Marketingové trendy pro rok 2023 1 část.

LinkedIn: máte ambasadora? A mohli bychom ho vidět?

LinkedIn není dávno jenom síť, na které sdílíte jenom své pracovní zkušenosti. Je úrodnou půdou pro sdílení firemního i osobního růstu. Firmy i jedinci skrze svůj osobní brand rozšiřují své publikum, vyhledávají příležitosti pro svůj úspěch, komunikují své portfolio, představují své vize a své zaměstnance.

A protože se byznys na LinkedIn vaří někde úplně jinde, než na firemních profilech, je třeba využít vlastních ambasadorů značky. Ambasador, řekneme loajální zaměstnanec nebo představitel vedení firmy, funguje pod svým vlastním profilem jako vlajkonoš. Nenásilnou formou a autenticky oslovuje široké publikum své vlastní sítě. Popisuje dění ve firmě, její produkty, sdílí své pracovní zkušenosti, příběhy, první kroky i selhání pracovního procesu. Sám diskutuje a vyzývá své publikum skrze příspěvky k diskusi. Je autentický, aktuální, komunikuje srozumitelně a kope za svůj brand, za svou firmu. Nemáte-li ještě svého ambasadora, měli byste této levné příležitosti zviditelnění svého brandu rychle využít. Protože lidé věří více lidem, než firmám.

Vidět ho můžete, MARF to má pod palcem

Profilování značky: nabízíme služby profilování značky, které pomáhají klientům vytvořit silný osobní brand na LinkedInu, a to skrze tvorbu profilu, který bude atraktivní a poutavý pro publikum. 

Tvorba obsahu: nabízíme služby tvorby obsahu a copywritingu, které pomáhají klientům s tvorbou textů pro příspěvky na LinkedInu, tak aby komunikace značky oslovila potenciální zákazníky a směřovala značku ke zvoleným cílům.

Potřebujete pomoci s LinkedInem? Stačí nám napsat.

Konejte dobro, nestačí být společensky odpovědní

Každá firma má prostor pro konání dobra. My Češi jsme během posledních 3 let ukázali, jak dobře a rádi dobro konáme. 

I ta nejmenší firma dokáže do své marketingové strategie hladce zakomponovat aktivity společenské odpovědnosti (CSR aktivity). Pokud už nějaké to dobro pácháte, ale zapomněli jste tuto skutečnost komunikovat, je na čase to začít dělat. Firmy se za své společensky prospěšné aktivity nestydí a můžeme směle říct, že se to naopak od každé společnosti očekává. Sadíte stromy, čistíte lesy nebo se váš teambuilding odehrává při zvelebování zahrady domova seniorů? Dejte o tom vědět!

Udržitelnost

Udržitelnost je v posledních letech výzvou pro mnoho firem. Dnešní spotřebitelé, zejména ženy nebo mladá generace, si velmi dobře a silně uvědomují, jaké mají jejich spotřební návyky vliv na životní prostředí. Omezení papírování, zpoplatnění plastových tašek, prodej bez obalu, využití recyklovaných obalů, přechod k veganským výrobkům nebo nabídka udržitelného oblečení. To je to, co rezonuje spotřebiteli jako současný trend. Firmy, které pochopily, že tímto směrem se bude spotřebitelské chování ubírat, získaly konkurenční výhodu.

Na obsahu záleží – vždy

Personalizovaný obsah je základ. S dobrým obsahem může být firma tím, kdo svým sdělením udává směr. 

V případě obsahu rozhodně platí, že kvalita převyšuje kvantitu. Kvalita vašeho obsahu je to, co znovu přivede vaše publikum zpět. Pokud kvalitu okořeníte notnou dávkou autenticity, máte vyhráno. Autenticitu zákazníci očekávají, nechtějí pouhou imitaci. Chtějí znát příběhy, které za vámi stojí, znát vaše zkušenosti, chtějí poznat vaše vize, sny a mise. Chtějí vám věřit. Jakých prostředků k tomu využijete, je jenom na vás. Zveřejňujte autentický obsah na webovkách, komunikujte skrze své ambasadory, nechte své zákazníky, aby sami o vás vytvářeli obsah. Protože je to typ obsahu, který vyžaduje minimum úsilí, ale všichni jej milují. Buďte upřímní a dobře čitelní.

Na personalizovaný obsah jsme machři

Nabízíme tvorbu publikačního plánu na sociální sítě při které provádíme analýzu zákazníkových sociálních sítí a dále analyzujeme informace o cílové skupině. Což nám umožňuje lepší přizpůsobení obsahu potřebám zvolené cílové skupiny pro maximální efektivitu. 

Nabízíme i tvorbu obsahu s profesionální copywriting týmem, který má zkušenosti s tvorbou personalizovaného obsahu pro různé cílové skupiny, tak že by mohl pomoci zákazníkovi s tvorbou textů, které by přitáhly pozornost a zaujaly cílovou skupinu. 

Také nabízíme služby SEO optimalizace, což by mohlo pomoci zákazníkovi s personalizovaným obsahem, aby se dostal na vyšší pozice ve vyhledávačích a tím se zvýšil návštěvnost webu. 

Naši profíci z MARFu mohou také pomoci s tvorbou videí nebo animací, které by mohly být skvělým způsobem, jak personalizovaný obsah předat zákazníkům. Dále nabízíme také služby sociálních médií, kde může pomoci s tvorbou a správou personalizovaného obsahu na sociálních sítích pro zákazníka.

Buďte (nejen) v roce 2023 jedineční!

Chcete se svým marketingem obstát i v roce 2023? Stačí nám napsat.

 

Naše reference

Co o nás říkají naši klienti?

Velmi dlouho jsme hledali firmu se skutečně dobrými grafiky. Bylo to pro nás zásadní, protože jsme chtěli vytvořit firemní identitu. Nejen že se to MARFU povedlo, zcela to předčilo naše očekávání. Polepy vozů, trolejbusu, bannery, letáky nebo návrhy na billboardy, vše vždy přípraví profesionálně a v krátkém čase. Určitě doporučuji všem, kteří hledají kvalitu a spolupráci se skvělými lidmi.

Mgr. Vlasta Schreierová
Jednatelka ADIV, spol. s r.o.

Spolupráce naší firmy s marketingovou agenturou MARF představuje klíčový prvek naší strategie marketingu a růstu. Po téměř dvouleté spolupráci můžeme s jistotou říci, že tato spolupráce přináší významné výhody a příležitosti pro naši firmu a značku ASB. Klíčovým faktorem je kvalita jejich práce. Od grafického designu přes obsahový marketing až po sociální média, agentura dodává materiály a kampaně vysoce profesionální úrovně, které oslovují naši cílovou skupinu a přinášejí vynikající výsledky. Jejich tým odborníků je dobře obeznámen s nejnovějšími trendy a technikami v oblasti marketingu, což nám umožňuje vytvářet strategie a kampaně na nejvyšší úrovni. Komunikace s týmem agentury je efektivní a transparentní. Jsou vždy ochotni naslouchat našim nápadům a zpětné vazbě, zároveň však přichází s vlastními inovativními nápady a řešeními. Celkově jsme s dosavadní spoluprací s marketingovou agenturou MARF spokojeni. Jejich profesionalita, kreativita a ochota naslouchat našim potřebám nám poskytují jistotu, že jsme s partnerem, na kterého se můžeme spolehnout, a těšíme se na budoucí spolupráci.

Ing. Jiří Grulich
Jednatel společnosti

Profesionální přístup, rychlé a spolehlivé jednání a skvěle odvedená práce. To je MARF. Se společností spolupracujeme prakticky od jejího založení, po celou dobu této dlouhodobé spolupráce nám vždy vyšli maximálně vstříc. Při změně loga naší společnosti a s tím spojené změně polepu aut byla společnost MARF jasná volba. Do budoucna se na společnost MARF rádi a bez váhání určitě obrátíme. Díky jejich osobnímu a profesionálnímu přístupu a kvalitnímu zpracování zakázky můžeme spolupráci s MARF všem doporučit.

Michal Štěpánek
Jednatel TISKÁRNA GRAFICO s.r.o.

MARF je pro nás synonymem pro oslavy 25. výročí vzniku společnosti PHARMOS, a.s. Díky kompletnímu zastřešení odborné části i večerního programu „Marfem“ jsme měli pozitivní zpětnou vazbu od téměř 300 zúčastněných hostů. Proaktivní přístup, organizace, kreativita a pozitivní odezva na naše změny v harmonogramu (a že jich nebylo málo) je to, co společnost charakterizuje. Při příštích oslavách bude MARF naší volbou č. 1.

Ing. Pavla Šústalová
Referent marketingu PHARMOS, a.s.

Děkujeme za mnoholetý nadstandartní, trpělivý a pečující přístup k realizaci našich mnohy velmi specifických požadavků. Kvalita výsledků naší spolupráce je vždy na vysoké úrovni. Vážíme si profesionality a vstřícného přístupu všech pracovníků agentury MARF.

PhDr. Lucie Paprsteinová
Vedoucí Intervenčního centra Bílý kruh bezpečí, z.s.

Se společností MARF spolupracujeme již řadu let a po celou dobu jsme s jejich prací spokojeni co se týče rychlosti, ochoty i kvality. Na společnosti si nejvíce cením jejich osobního přístupu k zákazníkovi, jejich umění naslouchat a vycházet vstříc. Velmi si naší spolupráce vážím a myslím, že kdyby bylo více takových firem, naše životy by byly veselejší. 

Ing. Kateřina Huráková
obchodní asistent, Control spol. s r.o.

Se společností MARF spolupracujeme ve věci reklamních materiálů, billboardových ploch, grafiky a polepů automobilů více než 10 let. Za celou dobu vše funguje bezvadně, zaměstnanci jsou vždy ochotní a komunikativní a vše díky tomu běží skvěle. Jsme rádi, že máme takového obchodního partnera, protože nic není problém.

Přejeme mnoho stejně spokojených zákazníku jako je společnost RPS Czech.

Petr Syslo
Jednatel RPS Czech, s.r.o.

Grafickou firmu MARF s. r. o. jsme oslovili na doporučení od zákazníka, který si společnost vychvaloval. A opravdu kladné reference, které jsme slyšeli, byly opodstatněné. Ochota, vstřícnost, profesionalita, příjemné prostředí, loajální zaměstnanci, časová flexibilita a mnohé další. Po dobu naší spolupráce s firmou MARF s. r. o. byly všechny provedené grafické návrhy, polepy, zhotovené výrobky vždy přesně podle našich představ. Nápady, které jsme na zaměstnance společnosti „chrlili“ byly vždy dotažené přesně do reálné podoby. K firmě nemáme žádné výhrady a spolupráci můžeme jen doporučit.

Bc. Lucie Židková, MBA
Marketingový koordinátor ADIV, spol. s r.o.

Se společností MARF spolupracujeme již celou řadu let a nejvíce oceňujeme jejich tvůrčí nápady, individuální přístup a rychlost, se kterou reagují na naše požadavky. Díky článkům na naše webové stránky a materiálům, které pro nás připravují, přinášíme pro naše zákazníky stále něco nového. Jsme velmi spokojeni se službami, které poskytují a rozhodně nemáme v plánu měnit.

Pavel Pyszko
Jednatel ANTICOR Bohemia s.r.o.

Velmi si ceníme naší dlouhodobé spolupráce s firmou Marf, která nám vytvořila interní software, který urychlil a zefektivnil naší práci, přesně tak jak jsme si představovali. Veškeré naše náměty dokážou a dokázali vždy perfektně zpracovat a převést do reality. Na jedničku funguji také polepy aut a veškeré reklamní předměty/aktivity, a to včetně návrhu! Děkujeme Marfu, ze se vždy snaží vystihnout styl a ducha naši firmy tak jak si přejeme. Díky vám je naše firma úspěšnější!

Adam Gajdoš
PODLAHY Gajdoš s. r. o.

S firmou MARF máme dlouholeté zkušenosti. A to, že jsou dlouholeté, je známkou toho, že jsme spokojeni.

Oceňujeme, že naše požadavky, ať už se týkají programování webové prezentace nebo grafiky všeobecně, zpracovávají rychle a pečlivě, vždy podle zadání. Taktéž konzultace z oboru e-marketingu a internetového působení naší firmy patří jistě k přínosným.

Spolupráci s touto firmou vřele doporučujeme.

Kamil Toman
Technický manažer Dexon.cz

Pamatuji si na první schůzku s panem Fujcikem, kde jsem mu představil neznámou zatím neexistující akci Rainbow Run, psal se únor roku 2015 a jediné co jsme v té době měli, bylo datum, místo a název akce. Takže náš požadavek byl: „Vymyslet logo, vytvořit web, který měl specifický registrační systém, billboardy, motiv na trička, plakáty a celková identita Rainbow Run. A to vše do třech týdnů, protože v květnu se už mělo běžet.

Společnost MARF splnila všechny mé požadavky na jedničku – rychlý přístup produkčních, skvělá grafická práce a náročný web. Další roky se naše spolupráce rozšířila i do dalších oblastí marketingové činnosti. Děkujeme za profesionální přístup, důvěru v začátcích.

Roman Fučík
Ředitel Rainbow Run

S reklamní agenturou MARF spolupracuje náš úřad již delší dobu. S úrovní všech služeb jsme velice spokojeni. Oceňujeme především rychlost a zároveň kvalitu zpracování zakázek. Dále si ceníme  zejména individuálního přístupu, velmi dobré komunikace, spolehlivosti a pečlivosti. Za Úřad městského obvodu Mariánské Hory a Hulváky můžeme spolupráci vřele doporučit.

Martina Gavendová
Referent kultury a prezentace městského obvodu Ostrava – Mariánské Hory a Hulváky

Spolupracujeme s MARFem od roku 2012 a jejich profesionalita, rychlost a nápady byly opět potvrzeny při našem nejnovějším projektu – autoškoly. Nechtěli jsme autoškolu tuctovou, ale jasnou značku se vším všudy! Začali jsme od základů, od rychlých operativních konzultací, některé probíhaly mailem, jiné osobně, až jsme vypracovali firemní identitu – jasné, dobře čitelné a zapamatovatelné logo, webové stránky, polepy vozidel a další reklamní služby, jaké si jen dokážeme představit. ZA NÁS SUPER VÝSLEDEK!!! ...bo nemáme rádi čučkaření...

Ing. et Ing. Karel BLECHA, MOA
Jednatel

Spolupráce se společností MARF byla vždy tzv. na jedničku, tzn. výborná. Společnost vždy dodala požadované služby a výrobky v plném rozsahu a v požadovaných termínech. V případě řešení složitějších zadání ze strany zákazníka dokázala přispět svými náměty a kreativitou k naplnění našich představ. Její zaměstnanci byli vždy ochotní, trpěliví a spolehliví.

Ing. Petr Hodek, MBA
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Teplárenská, a. s.

Chcete vědět více?
Napište nám

Chráněno reCAPTCHA, platí zásady ochrany osobních údajů a podmínky služby.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle GDPR.