Firemní identita a logo - jak to spolu souvisí?
Jak vytvořit jedinečnou firemní identitu, která zaujme, bude odlišná a stane se slušivým kabátem vaší značky? Jste pohodová firma s kreativním přesahem, nebo spíš analyticky zaměřená společnost s technickým zaměřením? Jací jsou vaši zákazníci? Jaké k vám ladí barvy a tvary? Na všechny tyto otázky byste si měli odpovědět, než začnete stavět základní kámen firemní identity, včetně firemního loga. Jak se v tom všem vyznat? Poradíme vám v našem článku!
Jak vytvořit jedinečnou firemní identitu?
Logo je v podstatě tváří vaší značky, produktů, nebo služeb, které poskytujete. Je to první věc, která vašeho potencionálního, ale i stávajícího klienta praští do oka. Logo je vidět všude - na webu, ve výloze, na cedulích, bannerech, polepech aut či na vizitkách a reklamních předmětech. Jednotnou podobu loga na všech materiálech jistí logomanuál.
A i když je logo pro firemní image velmi důležité, vytvoření komplexní firemní identity je o něco složitější. Vymyslet sladěný design, jedinečný brand manuál i trefnou tonalitu komunikace se zákazníky, to chce čas a nápady. Poraďte se s kolegy, kteří znají filozofii vaší firmy a zkuste si odpovědět na pár základních otázek. Pomůžou vám vytvořit přesnější design vaší firemní identity a loga.
5 otázek, které pomohou vytvořit firemní logo
- Kdo jsou vaši zákazníci, nebo jaká je vaše cílová skupina - Ženy, nebo muži? Co je zajímá? Jaký je jejich věk? Co od vaší značky očekávají?
- Konkurence - Čím se odlišujete od vaší konkurence? Čím jste jedineční?
- Kdo jste - Pojmenujte svou firmu, zkuste jí určit přídavná jména, která ji vystihují.
- Rešerše - Omrkněte internet. Jaká loga používají firmy vašeho zaměření? Jak na ně reagují klienti? Co se líbí vám?
- Papír snese vše - Malujte, pište, škrtejte, mazejte, pohrejte si s představou vašeho loga, ať už na papíře, nebo v digitální podobě.
Potřebujete poradit s tvorbou firemního loga? Navrhneme vám originální grafický design, který podtrhne vaši jedinečnost. Stovkám firem jsme už pomohli vytvořit firemní identitu a rádi pomůžeme i vám.
Vybarvěte se
Nepodceňujete kombinaci barev pro vaše firemní logo. Buďte pro své zákazníky snadno rozpoznatelní a dejte si záležet na celkovém designu svého firemního loga, přemýšlejte nad barevností a celkovým vizuálem. Všeobecně platí, že studené odstíny vyvolávají v lidech pocit profesionality a stability a naopak, teplá paleta barev navozuje pocity vřelosti a kreativity.
Poradíme vám, jak na barevné kombinace a vytvoříme grafický návrh firemního loga.
Pokud chcete být jedním z našich spokojených klientů, neváhejte nás kontaktovat.
Barvy a emoce
- červená - energie a vášeň. Povzbuzuje chuť na jídlo.
- modrá - důvěryhodnost a jistota. Hodí se k finančnímu poradenství.
- zelená - příroda a zdraví. Barva zdravé výživy a přírodních produktů.
- žlutá - optimismus a štěstí. Odstín pro cestovní kanceláře a sociální služby.
- bílá - čistota a jednoduchost. Hlavní barva pro zdravotní organizace.
- černá - luxus a elegance. Hodí se pro luxusní zlatnictví, nebo autosalony.
Dejte logu správný tvar
Tvar loga je společně s barevnými odstíny a fontem, stavebním kamenem každého firemního loga. Jednotlivé tvary a křivky vyvolávají určité emoce.
Bude mít vaše logo spíš zakulacené linie, které evokují pocit bezpečí a vřelosti? Nebo chcete působit stabilně a efektivně a zvolíte tedy přímočaré křivky a ostré úhly?
Tyto zákonitosti platí také u volby fontů. Všeobecně platí, že hranaté písmo vyvolává dojem technického a futuristického odvětví. Naopak oblé písmena značí něžnější a pečující prostředí. Fonty můžete i kombinovat, ale mějte na paměti, že méně je více a použijte maximálně dva typy fontů. Výsledné tvary a fonty loga by měly odpovídat jedinečnému charakteru vaší firmy a toho, jak chcete na svou cílovou skupinu zapůsobit.
Myslete na to, že: Logo by mělo obsahovat maximálně dva typy fontů, jedině tak bude působit elegantně a sladěně.
Přemýšlíte, jaký font nejlépe ozdobí vaše firemní logo? Vymyslíme za vás perfektní design loga, který přesně vystihne vaši jedinečnost.